FC Volendam D2 - De Foresters D1 (0-3)

• donderdag, 20 feb 2014

Dinsdagavond heeft de FC Volendam D2 in het schitterende KRAS stadion het competitietreffen tegen de Forresters D1 met een 0-3 nederlaag moeten bekopen.
Van de uitwedstrijd wisten we nog dat Forresters een goed voetballende fysieke ploeg heeft met enkele hele behendige spelers die het ons toen heel lastig hebben gemaakt. Ook deze keer lieten ze zien een goede kanshebber te zijn voor de titel. Direct vanaf de eerste minuten van de wedstrijd werd duidelijk dat Forresters de punten mee naar huis wilde nemen want met goed positiespel werd Volendam meteen onder druk gezet. Volendam probeerde onder de druk uit te komen maar was wat onrustig en had moeite de bal in de ploeg te houden. De jongens deden hun best maar konden weinig kansen creëren. Na 7 minuten spelen met nagenoeg geen kansen voor beide partijen kwam Forresters op voorsprong toen spits Hidde Postma hard uithaalde en de uitstekende keepende Ciro Verkooijen, die de bal nog wel toucheerde, wist te verschalken(0-1). Forresters bleef druk houden en veel bewegen wat in de 20e minuut resulteerde in een fraaie 2e goal van de behendige Thijs Smak. Dit was tevens de ruststand.

De tweede helft had Volendam meer controle en kwam ook tot enkele mogelijkheden maar tot doelpunten kwam het niet. Forresters daarentegen wist het doel nog wel te vinden. Nadat in eerste instantie uit een hele fraaie aanval hun doelpunt wegens randje buitenspel werd afgekeurd, was het in de slotminuut alsnog raak dankzij een intikkertje van de goed meegelopen Thijs Smak (0-3). Dit was tevens de eindstand. Voor ons jammer maar eerlijk is eerlijk, Forresters liet zien over een goede ploeg te beschikken en was op dit moment, zeker ook in fysiek opzicht, nog een maatje te groot.

1e helft:
7e min: 0-1
20e min: 0.2

2e helft
61e min: 0-3
.
Opstelling Volendam: 1.Ciro Verkooyen, 2.Jesse Apiah Asante,3.Lex Veerman,4.Daan Steur, 5. Kaya IJsendijk (15. Sem Haverbusch), 6.Koen Breeuwer, 7. Nouri Sami Hasselbaink(14. Dichairo Hart), 8.Mats Nadorp, 9.Tyrese Simons (17.Amoah Sam),10. Stezo Knott (12.Sam Lautenschutz), 11.Younes Taha Idrissi, (14. Dichairo Hart)