FC Volendam eindigt Keuken Kampioen Divisie tournee in eigen huis tegen FC Eindhoven

• woensdag, 04 mei 2022

Nog één wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie, voordat Wim Jonk en zijn mannen zich kunnen gaan voorbereiden op een nieuw seizoen dat zich gaat afspelen op een ander toneel dan de afgelopen jaren: de Eredivisie. Eerst wacht FC Eindhoven nog. Een goede krachtmeting voor FC Volendam.

FC Eindhoven beleeft een droomseizoen. De Brabanders zijn al verzekerd van de play-offs en vechten nu voor een hoge klassering. Daar kan ADO Den Haag nog roet in het eten gooien. Zij volgen FC Eindhoven op drie punten, waarbij het doelsaldo van beide teams exact gelijk is. Rob Penders en zijn elftal zijn goed op dreef. De Blauw-Witten zaten FC Volendam een hele poos nog op de hielen, maar konden uiteindelijk de Wijdbroeken niet meer inhalen. De Eindhovenaren lieten afgelopen vrijdag nog maar eens zien hoe sterk ze kunnen zijn. Kampioen FC Emmen werd in het eigen Jan Louwers Stadion met 1 - 0 verslagen door een vroeg doelpunt van Jasper Dahlhaus. Samen met zijn aanvalsgenoten Joey Sleegers en Jort van der Sande scoren ze veelvuldig doelpunten. Het trio was al goed voor 41 doelpunten dit seizoen.

FC Volendam en FC Eindhoven hebben 44 keer eerder tegen elkaar gespeeld. 21 keer ging de winst naar de Volendammers. Acht keer werd het gelijk en vijftien keer wonnen de Eindhovenaren. Het vorige duel, aan het begin van dit seizoen in het Jan Louwers Stadion, eindigde in een 2 - 2 gelijkspel. Nadat de Volendamse equipe op een 0 - 2 voorsprong was gekomen via Damon Mirani en Daryl van Mieghem, kwamen de Eindhovenaren nog terug tot 2 - 2 waardoor de teams na 90 minuten de punten moesten delen.

Laatste vijf duels:

06-08-2021 | FC Eindhoven - FC Volendam: 2 – 2
Damon Mirani en Daryl van Mieghem
27-02-2021 | FC Eindhoven - FC Volendam: 1 – 1
Zakaria El Azzouzi
01-11-2020 | FC Volendam - FC Eindhoven: 2 – 0
Nick Doodeman en Boy Deul
06-12-2019 | FC Eindhoven - FC Volendam: 1 – 4
Gijs Smal (2x), Nick Doodeman en Franco Antonucci
18-01-2019 | FC Volendam - FC Eindhoven: 1 - 3
Nick Doodeman

Tickets, Instagram & Twitter

Tickets voor deze wedstrijd zijn hier verkrijgbaar. Let op: het duel is bijna uitverkocht. Ook is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Er wordt vrijdagavond om 20.00 uur gefloten voor het begin van de eerste helft.

Tekst: Maarten Schuijl
Foto: Fred Rotgans