FC Volendam en SC Cambuur delen de punten

• donderdag, 13 nov 2014

Afgelopen zomer oefende FC Volendam in Friesland tegen Sportclub Cambuur, wat een 2-0 nederlaag opleverde, nu was het een 4-4 gelijkspel. Deze uitslagen zijn niet belangrijk. Het in het veld kunnen brengen van spelers met weinig wedstrijdritme is het uitgangspunt. Bij FC Volendam stond Theo Timmermans de hele wedstrijd op goal, speelde Raymond Fafiani een helft en kreeg ook Guyon Philips een aantal speelminuten.

De eerste twintig minuten was het FC Volendam dat de toon zette. Twee keer scoorde Bert Steltenpool, eerst uit een vrije trap van Raymond Fafiani, de tweede na een voorzet van Kevin Brands. Halverwege de eerste helft kwam Sportclub Cambuur sterk terug door doelpunten van Meleg en Hemmen. Toch ging FC Volendam met een voorsprong de rust in. Doelman Zeinstra speelde verkeerd in, wat Raymond Fafiani verleidde tot een schitterende boogbal over de keeper in het lege doel.
In de tweede helft kwam FC Volendam al snel op 4-2 door opnieuw een doelpunt van Bert Steltenpool. Na tal van wissels over en weer wist Sportclub Cambuur de zaken goed op orde te krijgen, wat Barto twee keer in staat stelde te scoren. Met deze 4-4 werd de veldverhouding goed weergegeven, al was FC Volendam wel heel dichtbij een nieuwe oefenwinst, toen Genridge Prijor mocht aanleggen en zijn schot gestopt zag.

Opstelling FC Volendam:
Theo Timmermans, Soufian Akouili (Denzel Prijor), Henny Schilder, Erik Schouten (Carlos Groen), Oscar Wilffert (Johan Keizer), Ties Evers, Brandley Kuwas (Daniël van Son), Raymond Fafiani (Rafik el Hamdi), Bert Steltenpool (Guyon Philips), Kevin Brands (Kevin van Kippersluis), Ludcinio Marengo (Genridge Prijor)