FC Volendam en FC Den Bosch houden het op een remise

• zondag, 13 okt 2019

FC Volendam speelde op een vroege zondagmiddag een thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch. De mannen van Wim Jonk speelden met 1 - 1 gelijk tegen de Brabanders.

De thuisploeg begon goed aan de wedstrijd. Binnen de minuut hadden zij de eerste kans van de partij op hun naam geschreven via Zakaria El Azzouzi. Hij zag zijn kopbal echter ver over het doel vliegen. Even later kwam Den Bosch met de schrik vrij toen El Azzouzi de bal plots voor zijn voeten kreeg. Hij kon zijn kans echter niet tegen de touwen werken. Nordin Bakker bracht zijn ploeg enigszins in de problemen nadat hij de bal niet goed kon weg werken.

Gelukkig voor de Volendammers kon de goalie zich op tijd herstellen en zo een tegengoal van de Brabantse bezoekers voorkomen. De Volendamse elf kregen de wedstrijd daarna onder controle en kwamen bijna op voorsprong via Derry John Murkin, die zijn fraaie volley niet goed raakte en deze vervolgens uit de zestien meter zag verdwijnen.

Uit een hoekschop van Murkin kon Nick Runderkamp de bal fraai de hoek in koppen. Met een 1 - 0 voorsprong op zak hadden de mannen van Jonk de wedstrijd onder controle en lieten zijn FC Den Bosch niet in het spelbeeld voorkomen. Echte kansen volgden niet meer. De rust volgde.

In het tweede bedrijf werd hetzelfde beeld gevormd. De equipe van Jonk had de touwtjes stevig in handen. Kansen kwamen er voor Visser en Runderkamp, maar zij zagen de bezoekende goalie een aantal keren goed ingrijpen. Het aanwezige publiek in het Kras Stadion zag dat FC Den Bosch steeds sterker werd en toesloeg in de 71ste minuut. Ryan Trotman werkte de gelijkmaker binnen voor de bezoekers. In de slotfase kreeg Volendam nog een berg kansen. Aanvoerder Kevin Visser kopte de bal uit een corner rakelings naast het doel van de Bossche keeper.

Jelle Duin kopte een paar minuten later de bal voor het doel, maar Martijn Kaars kwam net een teenlengte te kort om te scoren. In de absolute slotfase was Bakker erg belangrijk door de inzet van Den Bosch te stoppen. In de allerlaatste seconde kreeg Volendam de bal er niet in. Keeper van der Steen en het aluminium stond de ploeg van Jonk in de weg. Beide clubs moesten het dan ook bekopen met een gelijkspel.

Scoreverloop:
24’ - Nick Runderkamp 1 - 0
72’ - Ryan Trotman 1 - 1

Opstelling FC Volendam:
Bakker, Fadiga, B. Plat, Eerdhuijzen, Smal, Kevin Visser (C), El Azzouzi (67' Doodeman), Runderkamp (56' J. Vlak), Duin, G. Vlak, Murkin (76' Kaars)

Opstelling FC Den Bosch:
van der Steen, Felida, Deijl, Velkov, Dkidak, Brouwers, Abdullahi (69' Bouyaghlafen), van Moorsel (79' Rodrigues), Verbeek, Trotman, Laukart

Foto's: Fred Rotgans (klik hier voor meer)