FC Volendam geeft trainerstalenten een kans

• dinsdag, 29 mei 2018

FC Volendam laat al jaren zien dat het jeugdspelers ontwikkelt en veelvuldig de kans geeft om door te stromen. Onze club is echter niet alleen bezig om spelers op te leiden, ook het technisch kader kent een continue doorstroom van talent. Wanneer we naar andere jeugdopleidingen in de omgeving kijken (lees; Ajax en AZ) kan worden geconcludeerd dat veel trainers en/of scouts een FC Volendam achtergrond hebben. Hier zijn we dan ook trots op!
Hoofd Jeugdopleidingen Stanley van Kesteren heeft ook nu weer besloten om met jonge ambitieuze trainers in zee te gaan. Assistent O12 Marc Pieters en Assistent O15 Rikkert de Ruiter zullen komend jaar in dienst komen bij FC Volendam als hoofdtrainer van een groep.

Marc Pieters (21) uit Spaarndam is een aantal jaren geleden bij FC Volendam beland als stagiaire. Afgelopen jaar hebben we hem een takenpakket gegeven waarin hij assisteerde bij de O12 groep, video’s analyseerde voor jeugdtrainers en training gaf aan de FC/RKAV Academie. Komend jaar zal Marc hoofdtrainer zijn van de O12 groep, daarnaast blijft hij de nevenwerkzaamheden voor onze opleiding uitvoeren. Marc tekende een contract voor èèn seizoen met een optie voor het seizoen 2019/2020.

Rikkert de Ruiter (30) woont in Schoorl en is al een aantal jaren actief in het jeugdvoetbal. Rikkert is twee jaar geleden begonnen als assistent van Gijs Luirink. Afgelopen seizoen werd hij assistent van Barry Opdam en is bezig om de UEFA A Youth-cursus af te ronden. Naast de werkzaamheden bij FC Volendam was Rikkert Hoofd Jeugdopleidingen bij SDOB en komend seizoen zal hij zijn werkzaamheden bij FC Volendam combineren met werkzaamheden bij de Forresters in Heiloo. Ook Rikkert komt komend seizoen op eigen benen te staan en krijgt de O15 groep onder zijn hoede.

We wensen beide heren veel succes en plezier toe binnen de jeugdopleiding FC Volendam.

Stanley van Kesteren en Marc Pieters ondertekenen de overeenkomst

Stanley van Kesteren en Rikkert de Ruiter ondertekenen de overeenkomst