Update: Bekerduel tegen ODIN '59 vervalt; FC Volendam naar 2e ronde

• woensdag, 18 nov 2020

Update 18 november 2020

Door de coronamaatregelen van de overheid mogen de amateurs tot in elk geval half december niet voetballen, wat eerder uitkomen tegen de betaaldvoetbalclubs in het bekertoernooi onmogelijk maakt. Daarom is besloten om dit seizoen alleen met de profs verder te gaan. Het duel tussen ODIN'59 en FC Volendam komt daardoor te vervallen. FC Volendam is geplaatst voor de tweede ronde.

Negen clubs vrijstelling

Om in de achtste finales van het toernooi om de TOTO KNVB Beker op het aantal van zestien clubs uit te komen, zullen er in de tweede ronde door veertien betaaldvoetbalclubs zeven wedstrijden worden gespeeld. Daarnaast zullen er negen betaaldvoetbalclubs een vrijstelling voor de achtste finales krijgen. De loting vindt zaterdag 21 november plaats in het programma De Eretribune op FOX Sports.

De tweede ronde van het toernooi om de TOTO KNVB Beker staat dinsdag 15, woensdag 16 en donderdag 17 december op het programma. De achtste finales staan gepland voor dinsdag 19, woensdag 20 en donderdag 21 januari 2021.

Update 23 oktober 2020

De bekerwedstrijd ODIN'59 - FC Volendam is verplaatst naar dinsdag 1 december. De wedstrijd stond gepland voor dinsdag 27 oktober, maar door de aanvullende coronamaatregelen is het amateurvoetbal vooralsnog stilgelegd.

Mocht het zo zijn dat de amateurverenigingen op het moment van spelen nog steeds niet kunnen deelnemen aan het toernooi om de TOTO KNVB Beker, dan worden zij uitgesloten van verdere deelname. In dit geval bekert FC Volendam door.

3 oktober 2020

FC Volendam is voor de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker gekoppeld aan ODIN '59. Dat wees de loting van afgelopen zaterdag uit. ODIN '59 won afgelopen dinsdag het duel in de voorronde van het bekertoernooi na penalty's van VV Goes (1-1). Het duel op sportpark Assumburg wordt gespeeld op dinsdag 27 oktober om 19.45 uur.

Wat vaststaat is dat FC Volendam de uitspelende ploeg is. Clubs die uitkomen op een lager niveau worden in deze ronde automatisch aangewezen als het thuisspelende team. ODIN '59 bezet momenteel de vijftiende plaats in de Derde Divisie A met drie punten uit evenveel wedstrijden.