FC Volendam gelijkwaardig aan NAC Breda

• zaterdag, 27 jul 2013

Op sportpark De Gagelrijzen in St. Willebrord (15 km van Breda) heeft FC Volendam een gelijkspel behaald tegen NAC Breda. De wedstrijd, onder leiding van scheidsrechter Martens, eindigde in 1-1. De ploeg van trainer Hans de Koning kon prima mee met NAC Breda, de wedstrijd ging gelijk op.

Tegenstander NAC Breda kende een goede voorbereiding met overwinningen tegen diverse amateurclubs en Fortuna Sittard (4-0). Daarnaast werd het Spaanse Osasuna op een 0-0 gelijkspel gehouden. De ploeg van trainer Nebosja Gudelj trok onlangs Kees Kwakman aan die van 2003-2006 voor FC Volendam uitkwam. Andere nieuwelingen aan Bredase kant zijn Henrico Drost, Joey Suk en Boldizsár Bodor.

Beide ploegen maakten er een aantrekkelijke wedstrijd van met kleine en grote kansen over en weer. Met een snelle aanval na balverlies aan Volendamkant counterde NAC vlak voor rust naar de 1-0. Suk stuurde Elson Hooi weg, die geen fout maakte.

De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Verdediger Henny Schilder (archieffoto) nam de bal na een afgeslagen corner ineens vanaf plusminus 20 meter op de pantoffel. Het betekende de eerste tegentreffer voor NAC in hun voorbereiding.

De tweede helft had FC Volendam de grootste mogelijkheden op een voorsprong, maar gescoord werd er niet meer.

Voor FC Volendam begint volgend weekend de competitie. Het reist zaterdag af naar Almere City.

Fotoverslag is hier te vinden