FC Volendam geslaagd voor zwemdiploma in Den Bosch

• vrijdag, 12 nov 2010

In gestage regen op een steeds zwaarder wordend veld hadden FC Den Bosch en FC Volendam er geen moeite mee de wedstrijd volop tot bloei te brengen.

In het eerste kwartier was het aftasten van elkaars krachten. Aan Bossche zijde leefde wat ontzag voor de hoge positie van FC Volendam. Vanuit een gesloten verdediging werd een aanvallend Volendam verwacht. Maar Volendam heeft geleerd de wedstrijd niet in een overrompelend tempo naar de hand te zetten. Geduld is een schone zaak. Dus trok Den Bosch al snel het initiatief naar zich toe. Halverwege de eerste helft leek dat al succes te hebben. Maar er was buiten een katachtige reactie van Robbin Ruiter gerekend. Om te voorkomen dat er een euforische stemming in het knus bezette stadion zou ontstaan, gaf FC Volendam meteen antwoord. Daardoor werd het laatste kwartier bijzonder leuk. Tot drie keer toe had Volendam de scoren kunnen, misschien wel moeten openen. Een klutsbal van Zaari en Michiel Kramer werd door de paal gekeerd, een kopbal van dezelfde Kramer uit de hoek geplukt en op slag van rust had Kees Tol weer Zaari op zijn weg, nadat Maikel van der Werff en Charles Dissels een uitstekende opzet voorbereid hadden. Ook FC Den Bosch liet nog van zich horen, maar de laatste grote kans werd voorlangs geschoten. Ondanks de midweekse bekerwedstrijd, ondanks het moeizame veld, kreeg het publiek een mooie pot voorgeschoteld, was de conclusie in de rust.

{foto1}

De eerste helft kreeg een logisch vervolg, alsof de rust er niet tussen zat. Over en weer werd over het loodzware veld geploegd, wetend dat de punten in deze fase van de competitie goud waard zijn. Volendam had na tien minuten succes. Charles Dissels werd diep gestuurd, zag dat Zaari waarschijnlijk net te laat zou komen, lobde de bal (0-1) en zag tot zijn grote vreugde dat zijn schot het lege doel trof. De talrijke meegekomen Volendamsupporters juichten de longen uit het lijf.

{foto2}

Kort daarna had Dissels opnieuw een ideale mogelijkheid, maar voerde de laatste actie niet correct uit, zodat Zaari kon ingrijpen. Dit betekende voor FC Den Bosch het sein vol op de aanval te gaan. Gesteund door het enthousiaste publiek ontstond een heerlijke sfeer, waarin FC Volendam wankelde. De mooiste kans werd koppend van de doellijn gehaald door Olaf Lindenbergh. De vermoeidheid begon toe te slaan. Er ontstond bij FC Den Bosch volop ruimte, maar de afstand die overbrugd moest worden was bijna niet meer te belopen. De spanning steeg per minuut. Toen Michiel Kramer voor een geblesseerde Volendamspeler de bal; over de zijlijn probeerde te spelen, achtte scheidsrechter Wiedemeijer dat rijp voor de vierde gele kaart voor Volendam, in een wedstrijd waarin niets agressiefs te bespeuren viel. Het veld maakte normaal voetbal steeds moeilijker. Spelers gleden weg, ballen bleven op de gekste plekken liggen en de krachten waren verslonden. In de slotminuut ging Zaari bij een hoekschop van FC Den Bosch. Volendam onderschepte, stuurde Dissels weg, maar zijn ultieme poging ging tien centimeter voorlangs om de wedstrijd te beslissen. Scheidsrechter Wiedemeijer gaf vijf minuten extra speeltijd tot schrik van alles wat Volendam was.FC Den Bosch rook zijn kans. Maar ook nu hield Volendam uitstekend stand. Na de bekerwedstrijd tegen Doprdrecht, waarin de ploeg al karakter getoond had volgde nu weereen schitterende prestatie. De seizoenkaarthouders zien hun bonnenboekje al dikker worden.

{foto3}

Link naar de foto's