FC Volendam haalt met Robin Maulun gewenste middenvelder

• dinsdag, 19 sep 2023

FC Volendam heeft Robin Maulun (26) toegevoegd aan de selectie. De Fransman wordt transfervrij binnengehaald. Met de komst van de creatieve speler heeft FC Volendam de gewenste aanvallend ingestelde middenvelder binnen. De Fransman tekent voor twee jaar met een optie voor nog één seizoen.

Maulun is in Nederland vooral bekend van zijn jaren bij SC Cambuur. Hij stond tussen 2018 en 2023 onder contract in Leeuwarden en kwam daar tot 131 duels. Daarin wist de middenvelder 20 keer te scoren en gaf hij 32 assists. Door blessureleed kwam Maulun afgelopen seizoen minder in actie. Afgelopen zomer koos de in zuidoost-Franse Pessac geboren Maulun voor een transfervrij vertrek uit Friesland, omdat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Voor zijn komst naar Nederland speelde de creatieveling in zijn thuisland voor Trélissac FC en Bordeaux. Voor laatstgenoemde club speelde hij ook drie duels in de Europa League.

“Ik ben heel blij en gemotiveerd om aan mijn nieuwe avontuur bij FC Volendam te beginnen”, stelt Maulun. “Ik kan niet wachten om weer te gaan presteren in de Eredivisie met deze mooie club en ga alles geven om het team te helpen.”

'Aanvallend gedeelte middenveld groot aandachtspunt'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is verheugd met de versterking van het middenrif. “Het aanvallende gedeelte van ons middenveld was na het vertrek van Franco, Gaetano en Walid een groot aandachtspunt. De komst van Robin is daarom belangrijk en volgens ons ook noodzakelijk.”

Van Leeuwen benoemt de kwaliteiten van de Franse aanwinst. “Robin is een technisch vaardige en creatieve middenvelder, met goed oog voor de ruimtes vooral tussen de linies. Hij is in staat onze aanvallers te voeden en ook zelf rendement te halen. Robin is natuurlijk een ervaren speler, wiens ontwikkeling vorig jaar stokte door blessures. Hij zal nu dus ook even tijd nodig hebben voor hij qua fitheid weer is waar hij kan en moet zijn. We gaan er alles aan doen om Robin hierbij te helpen en verder door te ontwikkelen richting zijn maximale potentie.”

Tekst & foto's: FC Volendam