FC Volendam hoopt op herhaling in Vissersderby

• vrijdag, 28 aug 2020

Na een aantal weken voorbereiden is het eindelijk zover. FC Volendam trapt het nieuwe seizoen af met de vissersderby op bezoek bij Telstar. De mannen van Wim Jonk hebben goede herinneringen aan het vorige treffen in Velsen-Zuid, toen er met 1-2 werd gewonnen door doelpunten van Francesco Antonucci en Jelle Duin. Aftrap zondagmiddag is om 12.15 uur.

Telstar oefende acht keer tijdens de voorbereiding waarin zij twee keer wonnen. Drie keer werd er gelijk gespeeld en driemaal verloor het team van voormalig trainer van FC Volendam Andries Jonker. Bij Telstar komen we met Anthony Berenstein een oude bekende tegen. Hij droeg in totaal veertig keer het tenue van ‘Het Nieuwe Oranje’.

Actief op transfermarkt

De Witte Leeuwen waren in de transferperiode redelijk actief. Zo werden Jasper Schendelaar (AZ) en Trevor Doornbusch (SC Heerenveen) gehaald als nieuwe doelmannen en kwamen Niels van Wetten (ADO Den Haag) en Siebe Vandermeulen (KRC Genk) ook over naar Velsen-Zuid. Wel verloren zij sterspelers Reda Karchouch en Elayis Tavşan; zij vertrokken respectievelijk naar Sparta en NEC. Deze week sloeg Telstar nog een dubbelslag met de transfer van Norwich-huurlingen Dan Adshead en Sebastian Soto.

FC Volendam speelde al 52 keer tegen Telstar. 21 keer wisten de Wijdbroeken drie punten te pakken, twaalf keer werd er gelijk gespeeld en negentien keer wist Telstar te winnen. De laatste ontmoeting tussen FC Volendam en Telstar vond plaats op 14 februari van dit jaar. Het werd destijds in het Kras Stadion 1-1. In de heenwedstrijd gingen de oranjehemden er wel vandoor met een volle buit. In een bomvol uitvak werd het 1-2 door goals van Francesco Antonucci en Jelle Duin.

De laatste nederlaag van de Volendammers tegen de Velsenaren was in het seizoen 2017/2018, toen er met 5-2 werd verloren. De balans over de laatste vijf ontmoetingen is licht in het voordeel van het team van trainer Wim Jonk.

Laatste vijf ontmoetingen

14-02-2020 | FC Volendam – Telstar: 1 - 1
Shayne Pattynama (e.d.)

20-09-2020 | Telstar - FC Volendam: 1 - 2
Francesco Antonucci, Jelle Duin

26-04-2019 | Telstar - FC Volendam: 1 - 1
Rodney Antwi

21-12-2018 | FC Volendam – Telstar: 1 - 0
Nick Doodeman

23-02-2018 | Telstar - FC Volendam: 5-2
Enzo Stroo, Gijs Smal

Twitter & Insta Story

De wedstrijd Telstar - FC Volendam wordt live uitgezonden op FOX Sports en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #telvol. De aftrap is om 12:15 uur.