FC Volendam houdt RKAV onder de duim (3-1)

• zaterdag, 07 jan 2012

In de broederstrijd, die vrij regelmatig met elkaar uitgevochten wordt, heeft FC Volendam aan de broers van RKAV Volendam (zaterdag-hoofdklasse) duidelijk gemaakt dat er toch nog wel verschil is. De strijd om de punten is aan beide zijden gelijk, maar de technische handelingen zorgen net voor dat extra om te kunnen winnen.

{foto1}

In de vrij aantrekkelijke eerste helft speelde FC Volendam met veel druk op het doel van de RKAV. De in het blauw gestoken thuisploeg liet de zaterdagamateurs niet toe gevaarlijk te worden. Al vrij snel in de wedstrijd speelde Nick Tol zich vrij en deed iets, wat vanuit zijn positie een zeldzaamheid was. Hij scoorde 1-0 door twee spelers uit te kappen. Vrij vlot daarna strafte Jack Tuijp een slecht opgezette aanval van de RKAV af door de tweede goal te laten aantekenen. Tot kort voor rust duurde het voordat FC Volendam aan de derde goal toekwam. Voordat Jack’s directe bewaker, Robert Plat, in kon grijpen, had hij al gezien, dat doelman Kees Tol ook van afstand te verschalken was. Van een meter of dertig krulde Tuijp de bal onder de lat, een schoonheid!

{foto2}

In de tweede helft was het kijkspel veel minder door de vele wisselingen aan beide zijden. Bij de RKAV bleef Rachid El Yaakoubi de volle negentig minuten staan en dat heeft FC Volendam geweten. Alle gevaar kwam bij de ex-Volendamspeler vandaan. Hij wist zelf niet te scoren, maar stond wel aan de basis van het tegendoelpunt. El Yaakoubi brak op rechts door, zette voor, maar zag Robbin Ruiter in de baan van zijn schot. Omdat de bal niet geklemd kon worden, werd de herkansing een prooi voor Joey Tol, die dankbaar 3-1 intikte. Hoewel FC Volendam de toon zette, was er toch alarm in de slotfase. Weer leverde een uitbraak van de RKAV een kans op, maar nu werd deze onreglementair afgestopt, volgens de streng leidende scheidsrechter. De strafschop werd door Rachid El Yaakoubi genomen, maar Robbin Ruiter liet zich niet verrassen en tikte de bal uit zijn goal. Met 3-1 eindigde de wedstrijd die vooral voor rust de moeite van het aankijken waard was.

Foto's © Rob Lezer

klik voor alle foto's op de link's hierboven

{foto3}