FC Volendam in 2024; wedstrijd van de toekomst tegen SC Heerenveen

• donderdag, 19 mrt 2020

Spelen in de Eredivisie; die doelstelling heeft FC Volendam zich gesteld om binnen afzienbare tijd te behalen. Nu het voetbal vanwege het coronavirus voorlopig stilligt, dwalen de gedachten van veel fans af naar hoe de toekomst er voor FC Volendam uitziet. Daar zijn wij ook benieuwd naar en daarom nemen we een kijkje in het jaar 2024. Om exact te zijn verplaatsen we ons naar woensdag 20 maart 2024, de dag dat Het Nieuwe Oranje als nummer drie van de Eredivisie aantreedt tegen nummer zes SC Heerenveen.

Aan de hand van het populaire spel Football Manager blikt FC Volendam vooruit op wat de toekomst gaat brengen. Op vrijdag 20 maart 2020 doet de club via social media verslag van de wedstrijd die op het managerspel gespeeld wordt op woensdag 20 maart 2024. Je krijgt van ons de online matchday-ervaring die je van ons gewend bent, maar dan van een wedstrijd uit de toekomst. De aftrap is om 20.00 uur.

Volg het duel

De wedstrijd is te volgen via het live verslag op het Twitteraccount van FC Volendam, inclusief wedstrijdbeelden. Vrijdagmiddag kun je vanaf 12.30 uur meedoen aan ‘Voorspel de uitslag’ op Facebook, waarmee je kans maakt op een mooie prijs.

Voorbeschouwing

Om je alvast kennis te laten maken met de selectie van FC Volendam in het seizoen 2023/’24, beschouwen we hieronder voor op de wedstrijd tegen SC Heerenveen. Zo ben je helemaal op de hoogte van de kansen van FC Volendam op een goed resultaat. Een tipje van de sluier: drie spelers van het huidige team spelen in 2024 nog steeds in het Kras Stadion.

FC Volendam speelt inmiddels voor het vierde seizoen op rij in de Eredivisie. Na achtervolgens een 7e, 6e en 3e notering op de ranglijst, jaagt FC Volendam dit jaar op het ticket voor de voorronde van de Champions League. Ook nam het dit seizoen voor het eerst deel aan de Europa League en overleefde gelijk de groepsfase door als tweede te eindigen in een poule met AC Milan, Girondins de Bordeaux en Braga. Na de uitschakeling in de halve finale van de beker tegen Ajax afgelopen week, willen de Volendammers zich tegen SC Heerenveen revancheren.

Selectie

Keepers:
Milan Tol en Tulio Marcos

Verdedigers;
Florindo Pranke, Gijs Smal, Loic Mbe Soh, Mike Eerdhuijzen, Otávio Jorge, Stanley Nsoki en Vedran Kovacevic

Middenvelders;
Claudio Gomes, Dani de Wit, Ivan Ilic, Pedro Rivera, Tobias Erkenbrecher en Xian Emmers

Aanvallers;
Dedi Nugroho, Domingo, Javier Regales en Jelle Duin

Topscorers FC Volendam

Dedi Nugroho (22 goals)
Javier Regales (13 goals)