FC Volendam is toe aan succes

• donderdag, 26 jan 2012

Na de wedstrijd tegen AGOVV Apeldoorn in het voorbije najaar leken de bomen voor FC Volendam tot in de hemel te groeien. Een klinkende overwinning zorgde voor veel optimisme. Rond de winterstop echter is FC Volendam even terug op aarde gezet. Drie nederlagen achtereen is niet wat de club zich toewenste. Deze week staat opnieuw een wedstrijd tegen de Apeldoorners op het programma, nu op Berg en Bosch. De spelersgroep realiseert zich dat aan de plaats, die AGOVV Apeldoorn op de ranglijst inneemt, geen enkele conclusie verbonden mag worden. De laatste drie wedstrijden werden door AGOVV met minimaal verschil verloren, al zal de tik van FC Emmen gevoelig geweest zijn. Daar staat tegenover, dat de zes punten in mindering die Emmen kreeg, weer veel hoop geeft op aanhaken bij de staartgroep in de Jupiler League.
FC Volendam is met heel andere zaken bezig. Juist deze week maakte Gert Kruys in een gesprek met het bestuur van FC Volendam bekend, dat hij twee jaar in Volendam voldoende vindt en zich graag laat uitdagen door een nieuwe club. Voor de spelersgroep betekent het, dat de laatste vijftien wedstrijden een andere lading krijgen. Drie trainers die in eerdere jaren Volendam verlieten, mochten het afscheid op de Heen-en-Weer op de Dijk vieren. Fritz Korbach, Leo Steegman en Stanley Menzo gaven in een vroeg stadium aan dat ze zouden vertrekken en bezorgden Volendam een ticket naar de eredivisie. Gert Kruys krijgt eveneens de kans op deze waardige wijze afscheid te nemen. Alle kaarten liggen nog open. FC Volendam staat op de achtste plaats, maar de onderlinge verschillen zijn klein. Het winnen van een paar wedstrijden is al genoeg om hogerop te komen.
AGOVV Apeldoorn zal aan deze insteek niet willen meewerken. In Volendam werd het al snel 1-0 maar al even snel 1-1. FC Volendam pakte vervolgens goed uit. Vorig seizoen echter liet het Andere Oranje zich in Apeldoorn verrassen. Na een niet slim opgelopen 2-0 achterstand werd het kort voor tijd nog wel 2-1, maar de winst bleef op de Veluwe. Om dit recht te zetten en een vervolg te geven aan de mooie cijfers van de laatste wedstrijd, is het woord aan de spelers. Als zij met de trainer een schitterend seizoenslot willen maken, is vrijdag de kick-off.