FC Volendam kan belangrijke slag slaan op Utrechts Zoudenbalch

• maandag, 22 nov 2021

Na het spectaculaire 4 - 4 gelijkspel op De Toekomst afgelopen vrijdagavond tegen Jong Ajax, staan Wim Jonk en zijn mannen maandag voor een nieuwe confrontatie met een beloftenploeg. Jong FC Utrecht wacht dan als opponent. Bij een goed resultaat lopen de Volendammers niet alleen uit op de concurrentie om promotie, ook in de tweede periode gooien zij dan hoge ogen. De wedstrijd begint om 20:00 uur op Sportpark Zoudenbalch. De wedstrijd is live te zien bij ESPN.

Jong FC Utrecht vinden we terug op de dertiende positie. De Domstedelingen startten met slechts één verliespartij in de eerste acht duels vrij aardig aan de competitie. Daarna is er wat zand in de motor gekomen en werd er nog maar één duel gewonnen van de laatste zeven duels. Wel wist de ploeg van trainer Darije Kalezic vrijdag een punt te pakken op bezoek bij NAC in Breda. Raymond Huizing scoorde namens de beloftenploeg in een wedstrijd die eindigde in 1 - 1. De Utrechters gingen in de wedstrijd ervoor hard met 0 - 6 onderuit op Zoudenbalch tegen FC Eindhoven. Het geeft aan dat de Utrechtse beloften een wisselvallig team is dat desondanks gevaarlijk uit de hoek kan komen.

Nick Venema is de gevaarlijkste man aan Utrechtse zijde. De spits vond tot nog toe zes keer het net. Het duel is voor Denso Kasius een bijzondere. Hij komt dan in actie tegen de club waar FC Volendam hem van gehuurd heeft. Daarnaast hebben Ibrahim El Kadiri en Samir Ben Sallam ook een verleden in de Domstad.

Vorig jaar historische zege

FC Volendam en Jong Utrecht hebben elkaar tien keer eerder ontmoet. Vijf keer wonnen de Volendammers, één keer werd het gelijk en vier keer wonnen de beloften. Vorig seizoen boekte de Volendamse equipe haar eerste overwinning op Zoudenbalch. Het werd destijds een 2 - 3 overwinning, waarbij Martijn Kaars in de laatste minuut scoorde om zo de Wijdbroeken de volle mep te bezorgen. Ook Samuele Mulattieri en Boy Deul waren trefzeker. Overigens werd er al eens eerder gewonnen van Jong FC Utrecht: in 2017 werd het in stadion Galgenwaard 2 – 4.

Laatste vijf edities

16-04-2021 | Jong FC Utrecht - FC Volendam: 2 - 3
Samuele Mulattieri, Boy Deul en Martijn Kaars

11-09-2020 | FC Volendam - Jong FC Utrecht: 0 - 1

24-02-2020 | Jong FC Utrecht - FC Volendam: 2 - 1
Martijn Kaars

08-11-2019 | FC Volendam - Jong FC Utrecht: 1 - 0
Martijn Kaars

22-04-2019 | Jong FC Utrecht - FC Volendam: 3 - 1
Anthony Berenstein

ESPN, Instagram & Radio

De wedstrijd tegen Jong FC Utrecht wordt live uitgezonden op ESPN. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. De aftrap is om 20:00.