FC Volendam laat twee keer de winst glippen bij RBC Roosendaal

• vrijdag, 27 nov 2009

In de wedstrijd van vanavond kon trainer Edward Sturing weer gebruik maken van Thijs Sluijter (terug van een blessure) en Wouter Artz die van een schorsing terugkwam. Op de bank waren Nick Tol en Jaap Molenaar weer present. Het was dan weer opnieuw puzzelen voor de trainer.

Twee ploegen met veel overeenkomsten, evenveel punten, met een eredivisieverleden dat naar meer doet verlangen, vertoevend in het rechter rijtje, op een glad veld in een strakke koude wind, dat waren de ingrediënten vanaf de aftrap. De eerste helft kon daar weinig aan toevoegen. Angst in de ploeg van Volendam, onmacht bij RBC Roosendaal. Twee momenten slechts vroegen de aandacht van de kleumende supporters. Na een dik kwartier speelde Henny Schilder terug op Robbin Ruiter, terwijl die onbereikbaar was. De kans die daaruit ontstond werd onschadelijk gemaakt door Wouter Artz. Volendam schrok wakker en probeerde het spel te verleggen. De enige keer dat dit iets opleverde, was een vrije trap van Maikel van der Werff, die rakelings langs de paal ging. Voor het overige was het kijkspel in de eerste helft geen genot.

{foto1}

In de tweede helft pakte Volendam de draad veel beter op. Al in de 46e minuut werd het 0-1 door een kopbal van Bernard Hofstede, die via de paal raak kopte. Een kwartier lang was Volendam heer en meester, maar plotseling werd het middenveld uit handen gegeven. In de tachtigste minuut werd daarvoor de tol betaald. Na een corner timede Hofstede verkeerd en was Ruiter kansloos, omdat Schot er net tussen zat. Het opportunistische RBC rook zijn kans. Maar de vreugde was van korte duur, want weer was het Hofstede die voor Volendam scoorde,. Zijn actie was 'noodgedwongen' een eenmansactie, omdat hij de bal niet kwijt kon. Kort daarop had het 1-3 moeten zijn door Jaap Molenaar. Het missen van die kans wreekte zich weer, want opnieuw kwam RBC langszij, nu door een eigen doelpunt van Maikel van der Werff, die een vrije trap toucheerde. Weer was de beer los. Volendam kreeg twee prachtige kansen op de volle winst, maar slaagde er niet in te scoren. Met name de kans van Michiel Kramer had verzilverd moeten worden.

{foto2}

Foto's Rob Lezer & Rob Beense

Klik op camera. Later meer...