FC Volendam legt Carel Eiting voor twee seizoenen vast

• donderdag, 04 aug 2022

Carel Eiting (24) speelt de komende twee seizoenen voor FC Volendam. De creatieve middenvelder kiest daarmee voor een hereniging met trainer Wim Jonk, waarmee hij samenwerkte in de jeugdopleiding van Ajax. De overeenkomst bevat een optie voor nog één seizoen.

Eiting was transfervrij na zijn avontuur bij Huddersfield Town. Bij die club belandde de Amsterdammer nadat hij in 2020 na dertien jaar de Ajax-deur achter zich dicht trok, de club waarvoor hij 31 duels speelde en in actie kwam in de Champions League en Europa League. In 2021 vertrok Eiting naar KRC Genk om een half jaar later weer aan te sluiten bij Huddersfield. In totaal speelde de middenvelder 136 profduels waarin hij elf keer scoorde en 45 treffers voorbereidde.

'Filosofie past bij mij'

“Ik heb heel veel zin om voor FC Volendam te spelen”, stelt Eiting. “Een club met veel ambities en een mooie groeipotentie. Ik heb enorm veel vertrouwen in Wim Jonk en zijn team. Ik denk dat hun filosofie over voetbal perfect bij mij past en weet zeker dat ik mij bij hun verder kan ontwikkelen.”

'Onbetwiste regisseur'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is bijzonder verheugd met de komst van de spelverdeler. “Carel is niet alleen een goede bekende vanuit onze Ajax-tijd, ook op het menselijke vlak is er altijd contact en een speciale band gebleven. Het staat natuurlijk buiten kijf dat Carel een enorme versterking voor Volendam is, daar lijkt me toelichting overbodig. Dat hij uit vele opties juist voor deze out-of-the-box-uitdaging kiest, zegt veel over zijn persoonlijkheid."

Van Leeuwen vervolgt: "Carel denkt heel goed over dingen na en zijn conclusie is dat hij in deze omgeving de rol kan vervullen die hem op het lijf is geschreven: die van de onbetwiste regisseur, de spelverdeler die ritme en richting van het spel bepaalt. Daarmee is hij een belangrijk verlengstuk van Wim Jonk in het veld. Met zijn komst wint ons elftal flink aan voetbalhersens en we zijn ervan overtuigd dat Carel hier een aansprekend nieuw hoofdstuk kan schrijven en van daaruit weer hele mooie stappen gaat maken.”

Tekst & foto's: FC Volendam