FC Volendam legt Ibrahim El Kadiri vast tot 2024

• vrijdag, 07 aug 2020

FC Volendam en Ibrahim El Kadiri hebben elkaar gevonden in een nieuw contract. De verbintenis tussen de club en de 18 jarige Amsterdamse aanvaller is verlengd tot de zomer van 2024.

‘Ibi’, grotendeels opgeleid bij Ajax, kwam afgelopen seizoen over van FC Utrecht. Na een overtuigende periode bij Jong Volendam maakte El Kadiri onder Wim Jonk zijn debuut in het betaald voetbal tegen NEC (3-1 winst), een mijlpaal die hij direct bekroonde met een doelpunt. Sindsdien mocht de technisch vaardige buitenspeler geregeld ruiken aan het echte werk en was hij ook trefzeker bij zijn basisdebuut tegen Jong Ajax (4-0 winst). In totaal kwam El Kadiri tien keer in actie voor het vlaggenschip van FC Volendam en maakte hij drie goals. Ook bij Jong Volendam in de Tweede Divisie liet hij van zich spreken met drie goals in 21 wedstrijden.

Met de juiste mensen om me heen optimaal ontwikkelen

“Ik heb mijn contract verlengd omdat ik vertrouwen heb in de club en de trainers en trots ben om voor FC Volendam te mogen spelen”, stelt El Kadiri. “Het vertrouwen van de club geeft mij de kans om door te groeien naar het niveau dat ik wil bereiken als speler. Ik heb een droom, zoals elke voetballer, en wil ervaring opbouwen en mezelf met de juiste mensen om me heen optimaal ontwikkelen richting het hoogste niveau. Ik heb een goed eerste seizoen achter de rug, ook dankzij Wim Jonk die mij de ruimte gaf om minuten te maken in het eerste elftal en me zo te laten zien. Ik ben blij dat we nu eindelijk weer mogen voetballen met publiek, ik heb heel veel zin in dit nieuwe seizoen en we gaan er alles aan doen om met FC Volendam te promoveren naar de Eredivisie.”

‘Creatief en sterk in de passeeracties’

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is blij met de contractverlenging van de handige buitenspeler. “Toen Ibrahim vorige zomer naar FC Volendam kwam heb ik meteen al gezegd: dit is een speler waarvoor de mensen naar het stadion komen. Afgelopen seizoen hebben de fans al de eerste glimpen kunnen zien, maar helaas onderbrak de Corona situatie zijn goede flow en bleef het nog slechts bij één basisplaats. Toch vinden wij dat Ibrahim echt is doorgebroken, en daar past ook dit nieuwe contract bij.” Van Leeuwen is optimistisch over de toekomst van El Kadiri: “Als je praat over potentie, dat druipt eraf bij Ibrahim. Hij is altijd al heel creatief geweest en sterk gericht op de één tegen één passeeracties. Nu zit hij middenin een ontwikkelingsproces waarbij hij ook grote stappen maakt in diverse andere aspecten van zijn spel. Hij wordt steeds sterker, sneller en ook slimmer in zijn keuzes, zowel met als zonder bal. Zijn groeicurve is nu al behoorlijk steil, maar wij zijn ervan overtuigd dat Ibrahim’s plafond nog veel hoger ligt.”

Tekst: FC Volendam
Beeld: FC Volendam & Fred Rotgans