FC Volendam legt zich neer bij KNVB-besluit over Ajax – FC Volendam

• dinsdag, 26 sep 2023
  • Leestijd: 1 minuut

FC Volendam speelt op woensdag 27 september 2023 niet tegen Ajax. De club heeft kennisgenomen dat Ajax geen rechtsmaatregelen neemt tegen de KNVB over het besluit om Ajax - FC Volendam te schrappen. FC Volendam sluit zich hierbij aan en legt zich zodoende neer bij het besluit van de KNVB.

Na het eenzijdige KNVB-besluit om Ajax – FC Volendam van de agenda te halen en op die dag het restant van Ajax – Feyenoord te spelen, heeft FC Volendam onderzoek gedaan naar haar juridische rechten. Het heeft advies ingewonnen en overleg gehad met Ajax. Nadat Ajax concludeerde geen verdere rechtsstappen te ondernemen heeft ook FC Volendam besloten geen rechtsgang in te zetten. Dit in het totale belang van de Eredivisie.

FC Volendam heeft nog geen inzichten gekregen over een nieuwe datum voor Ajax – FC Volendam. FC Volendam-supporters met een ticket voor de wedstrijd worden de komende periode op de hoogte gehouden over de gang van zaken. De eerstvolgende wedstrijd van FC Volendam is zaterdag 30 september, uit tegen PSV.