FC Volendam moet 2x scoren in Venlo

• vrijdag, 20 mei 2011

Het gevoel dat de spelers van FC Volendam na afloop van de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo hadden, was niet goed te beschrijven. Zelden wist een tegenstander zo aan de nederlaag te ontkomen als VVV afgelopen donderdag. Als FC Volendam bij rust riant op voorsprong had gestaan, had niemand daar iets op kunnen aanmerken. Het spel dat de thuisploeg liet zien, was frivool, met een aantal uitstekende kansen om te scoren. Het doelpunt viel op slag van rust aan de andere kant. In de tweede helft was FC Volendam minder dominant, maar kwam toch op gelijke hoogte. In de jacht naar meer had VVV weer het geluk aan haar zijde.
Met dit als niet te geloven ervaring staat zondag de wedstrijd in Venlo op de rol. VVV-Venlo hoeft slechts de kostbare uitdoelpunten te koesteren. FC Volendam weet dat het krachtsverschil (de eredivisie-ervaring) niet in beeld kwam. Integendeel, als FC Volendam het spel van de thuiswedstrijd een vervolg weet te geven, zal de ploeg in Limburg zeker niet op voorhand uitgeteld zijn.

De wedstrijd kunt u live volgen via Eredivisie Live op TV en via de Internetstream of u kunt luisteren naar de Lokale Omroep Volendam Edam (LOVE) met een live verslag door Jack Mühren en Jan Molenaar (Barre), tezamen met voorzitter en analist Henk Kras.

L.O.V.E. Radio & Tv: FM 106.6, kabel 89.0, Tv-kanaal 12+ (analoog) en digitaal via Ziggo kanaal 953.
Internet Livestream: www.rtvlove.nl

Gert Kruys bij RTN-NH