FC Volendam neemt afscheid van vertrekkende spelers

• maandag, 15 jun 2020

Het seizoen 2019-2020 zit er voor de selectie van FC Volendam nu echt op. Afgelopen vrijdag kwamen spelers en staf voor het laatst bijeen om het seizoen af te sluiten. In een intieme setting, waarbij de maatregelen van het RIVM in acht werden genomen, werd ook afscheid genomen van de spelers die (vooralsnog) volgend seizoen niet meer in actie komen voor Het Nieuwe Oranje.

Gerry Vlak (IJsselmeervogels), Mitchel Michaelis (OFC), Jelle Duin (AZ, gehuurd), Noah Fadiga (Club Brugge, gehuurd), Nick Runderkamp, Gijs Smal (beiden nog niet bekend) en Jong FC Volendam-spelers Kevin van Gasteren (Koninklijke HFC), Stan Zoetebier (Purmersteijn), Vasco Lo-Ning-Hing (nog niet bekend) werden in het zonnetje gezet. Trainers Wim Jonk en Johan Plat hadden een mooi woordje klaar en voor alle spelers was een persoonlijke fotolijst ontwikkeld. Francesco Antonucci ontbrak bij het afscheid. Vanwege verplichtingen bij zijn club AS Monaco sloot de middenvelder vorige week al het seizoen af bij FC Volendam. Ook Youssef Blel (Jong FC Volendam, zijn toekomst is nog ongewis) was niet aanwezig.

De komende periode zijn de spelers en staf vrijaf. Op maandag 6 juli is de selectie terug op het trainingsveld om zich klaar te maken voor de start van het nieuwe seizoen.