FC Volendam oefende tegen Feijenoord

• donderdag, 04 sep 2014

FC Volendam is deze week met plezier ingegaan op de uitnodiging van Feyenoord om in deze week zonder competitievoetbal een oefenwedstrijd op hun trainingscomplex te spelen. Naast de Kuip trad FC Volendam aan zonder doelman Theo Timmermans, Tom Overtoom, Raymond Fafiani en Ludcinio Marengo. Voor hen in plaats stonden Theo Zwarthoed, Kevin Wattamaleo, Genrdigde Prijor en Kevin Brands. Bij Feyenoord maakte Kenneth Vermeer zijn opwachting en met hem Lex Immers, Joris Mathijsen, Jens Toornstra, Mitchell Te Vrede en Elvis Manu als bekendste namen.
FC Volendam startte uitstekend en had tot de rust bepaald niet moeilijk. Feyenoord liet FC Volendam het spel maken en kwam er amper uit. Al in de eerste minuut gaf Kevin van Kippersluis aan Kevin Brands de gelegenheid zijn entree in FC Volendam met een doelpunt te bekronen. Hij kopte over. Een vrije trap van Brandley Kuwas verdween over het doel. Tussen een reeks uitstekende aanvallen van FC Volendam kwam Feyenoord een keer gevaarlijk door, wat een kopstoot van Te Vrede opleverde. Toen halverwege de eerste helft Jermano Lo Fo Sang te laat ingreep en niet meedogenlozer een counter onderbrak, leverde zijn ingreep in de zestien een terechte strafschop op. Manu maakte 1-0. Tegen de verhouding in. De directe tegenstander van Genridge Prijor mocht van de scheidsrechter alles. De jonge linkerspits liet regelmatig zijn hielen zien, maar uit zijn passes werd niet gescoord. In de slotminuten leek Feyenoord opnieuw te scoren toen Theo Zwarthoed niet scherp ingreep. Aan de andere kant kreeg Kevin Brands tot twee keer toe de kans op de gelijkmaker, maar dat wilde niet lukken.
Pa na de korte rust was het weer FC Volendam dat de wedstrijd naar zich toetrok. Sofian Akouili en Brandley Kuwas kwamen scherp door, maar strandden toch. De inmiddels ingevallen Henk Veerman werd door Brandley Kuwas op maat bediend, maar zijn schot ging over. Feyenoord stroopte de mouwen nu meer op en kwam steeds vaker voor het Volendamdoel. Uit een van de voorzetten belandde de bal bij de tweede paal, waar Theo Zwarthoed de kopbal van Toornstra niet keren.
FC Volendam kan terugzien op een uiterst nuttige wedstrijd, waarin alle achttien spelers hun opwachting konden maken. De manier waarop de ploeg het spel wilde maken, was een voortzetting van de laatste weken.

{foto1}