FC Volendam oefent tegen Algeheel Amateurkampioen 2010

• donderdag, 29 jul 2010
  • Leestijd: 1 minuut

Zaterdag 31 juli om 17:00 uur oefent FC Volendam in Spakenburg tegen de IJsselmeervogels. De topklasser werd op 19 juni jl. algeheel amateurkampioen door Gemert over twee wedstrijden te verslaan. De vv IJsselmeervogels ontstond in 1932 en kende in de beginperiode een aantal verschillende namen zoals VVIJ, VV IJsselmeer en NAS (Na Arbeid Sport) en al vrij snel werden de clubkleuren van IJsselmeervogels rood en wit. Het tenue bestaat uit een wit shirt met dieprode baan en een rode broek. De rood-witten hebben een indrukwekkende erelijst: 31 afdelingstitels, 15 zaterdagtitels en 6 x algeheel kampioen van Nederland.

Bij IJsselmeervogels maken oud-FC Volendammer Cerezo Fung-a-Wing en ex-jeugdspeler Damiano Schet onderdeel uit van de selectie.