FC Volendam OldStars; geslaagde golfdag én geldbedrag Ouderenfonds

• vrijdag, 09 okt 2020

De FC Volendam OldStars organiseerden begin oktober een geslaagde golfdag bij BurgGolf in de Purmer. Zij haalden daarmee een mooi geldbedrag op voor het Nationaal Ouderenfonds. Een gedeelte van het opgehaalde bedrag is bestemd om nieuwe tenues te bekostigen voor de Walking Footballers.

De OldStars werd gevraagd zelf een actie op te zetten om ditzelfde doel te steunen. "Daar hoefden de leden niet lang over na te denken. We hebben een geweldige dag beleefd en tegelijkertijd een heel mooi bedrag opgehaald voor het Ouderenfonds.”

'Fantastische golfclinic'

"Een aantal leden van het OldStars team is lid van golfclub BurgGolf”, begint Giel. "Zodoende besloten we onze actie op de golfbaan te realiseren.” Walking voetballers Henk en Theo Kras namen direct het voortouw bij de uitwerking van het plan. "In samenwerking met BurgGolf regelden ze een fantastische golfclinic van een professioneel golfer voor het hele team. Daarnaast stond een compleet verzorgde lunch op het menu, maar vanwege aangescherpte coronamaatregelen kon dat helaas niet doorgaan.” Toch mocht dat de pret niet drukken. "We begonnen op het terras van de golfclub lekker met een kop koffie, om vervolgens onze kunsten op de fraaie, groene velden te vertonen.”

Giel opperde bij het OldStars team om een sponsoractie te organiseren voor het Ouderenfonds en de voetbalsenioren bleken enthousiast. Bij een dergelijke actie gaat de helft naar het Ouderenfonds gaat en de andere helft naar de vereniging van de initiatiefnemers. "We kwamen tot de afspraak waarin Henk en Theo Kras samen met golfclub BurgGolf de golfclinic bekostigen, en waar alle deelnemers een bedrag van minimaal € 100,- aan sponsoring ophalen. Alle deelnemers kwamen hun afspraken na. De leden zijn langs bedrijven in de omgeving gegaan om geld op te halen voor het Ouderenfonds en sommigen betaalden een bijdrage uit eigen zak. Fantastisch om te zien hoe betrokken het hele team is!” Naast de bijdragen van de OldStars leden werd er gesponsord door Care IS & Axento, Helder in Vastgoed, Vishandel Smit Amsterdam, To-mas, Tol Plaatwerk, Garage Groot en Fysiotherapie Volendam.

Ruim tweeduizend euro

"We hebben uiteindelijk € 2.060,- opgehaald. Dus de OldStars doneren € 1.030,- aan het Ouderenfonds en de overige € 1.030,- wordt gebruikt voor nieuwe tenues voor de FC Volendam OldStars. Geweldig, toch? We hebben een onvergetelijke dag beleefd waarop iedereen gezellig en sportief heeft genoten. De sfeer bij golfclub BurgGolf is echt super.”

Foto's: Nieuw-Volendam