FC Volendam ongelukkig onderuit tegen Jong FC Utrecht

• vrijdag, 11 sep 2020

FC Volendam trof vrijdagavond de eerste beloftenploeg van dit seizoen. In het Kras Stadion speelde de Volendamse hoofdmacht tegen Jong FC Utrecht. Er werd met 0-1 verloren van de Domstedelingen, die trefzeker waren via Hicham Acheffay.

Sterk begin

De Volendammers begonnen ijzersterk aan de partij. Ibrahim El Kadiri mocht aantekenen voor de eerste mogelijkheid van de wedstrijd na zo’n twintig seconden voetballen, maar zijn poging kwam op de rug van een Utrechtse verdediger. De mannen van Wim Jonk hielden de druk er flink op. El Kadiri kwam daardoor weer dichtbij een treffer. Hij schoot hard op het doel van De Keijzer, maar zag dat de doelman nog een antwoord op zijn schot had. De thuisploeg bleef de kansen aaneenrijgen, maar wist ook na pogingen van Nick Doodeman en Martijn Kaars niet tot scoren te komen. Jari Vlak had na ruim een kwartier spelen de openingstreffer op de schoen, maar hij trof het zijnet van de Utrechtse goal.

De Volendammers voerden op doelpuntenkoers, maar werden na een kleine twintig minuten weer even op scherp gezet toen de Utrechtse beloften tot tweemaal toe in de buurt van Nordin Bakker kwamen. De goalie had een goed antwoord op de poging van Mohamed Mallahi, maar uit de opvolgende corner haalde hij opgelucht adem toen de kopbal van Christopher Mamengi op de lat plofte. De gastheren bleven zoeken naar de Utrechtse goal en kreeg een uitgelezen mogelijkheid via Martijn Kaars. De spits wist De Keijzer echter niet te verslaan in de één-op-één situatie. De doelpunten bleven uiteindelijk uit, waardoor de ploegen met een 0-0 stand gingen rusten.

Na de thee pakte FC Volendam door. Kaars had opnieuw de uitgelezen kans om de Volendamse equipe op 1-0 te zetten, maar de spits wist de bal niet binnen te glijden. Aan de andere zijde raakte Mallahi met een volley namens Jong Utreht de lat. De beloftenploeg kreeg vervolgens rood, nadat Oussama Alou een smerige overtreding op Boy Deul had begaan. Toch werden de Domstedelingen er niet minder gevaarlijk op. Doodeman gaf in eerste instantie de bal weg aan Mallahi, maar herstelde op wonderbaarlijke wijze zijn fout, door de bal van de doellijn te halen. Jong Utrecht wist een paar minuten later alsnog de score te openen. Velanas werd de vrije diepte in gestuurd om vervolgens Hicham Acheffay voor het open doel te zetten.

Kluts

Een kwartier voor tijd voerde FC Volendam de druk weer op en kwam Zakaria El Azzouzi in de buurt van het Utrechtse doel. Zijn kopbal kon ternauwernood over het doel worden getikt door Utrecht goalie De Keijzer. Zo’n tien minuten voor tijd kwam invaller Darius Johnson in de buurt. De bal viel uit de kluts voor zijn voeten, maar de buitenspeler wist het doel niet te treffen. In de laatste minuten ging de bal vooral over en weer zonder dat daar echt gevaar uit ontstond voor beide ploegen. Daardoor kon Jong Utrecht uiteindelijk de punten mee terug nemen naar de Domstad. De volgende wedstrijd van FC Volendam is komende dinsdag thuis tegen NEC Nijmegen. De aftrap is om 21:00 in het Kras Stadion.

Scoreverloop:

61’ Hicham Acheffay 0 - 1

Bijzonderheden:
51' Rode kaart voor Jong FC Utrecht-speler Oussama Alou

Opstelling FC Volendam
Nordin Bakker, Brian Plat (60’ Zakaria El Azzouzi), Marco Tol, Mike Eerdhuijzen, Derry John Murkin, Alex Plat, Boy Deul (C) (80’ Leon Maloney), Jari Vlak, Nick Doodeman (66’ Francesco Antonucci), Martijn Kaars, Ibrahim El Kadiri (80’ Darius Johnson).

Opstelling Jong FC Utrecht
Fabian de Keijzer, Mark Pabai, Ruben Kluivert, Christopher Mamengi, Djevencio van der Kust (85’ Denso Kasius), Rida El Barjiji (64’ Albert Lottin), Oussama Alou, Odysseus Velanas, Mohamed Mallahi , Jeredy Hilterman (64’ Eros Maddy), Hicham Acheffay (73’ Raymond Huizing).