FC Volendam ontvangt Superboeren met revanchegevoelens

• zaterdag, 23 jan 2021

Met de bekerwedstrijd tegen PSV nog vers in de benen, wacht FC Volendam zondagmiddag alweer een nieuw affiche van formaat. De Graafschap komt op bezoek in het Kras Stadion, de huidige nummer drie op de ranglijst. De wedstrijd begint om 12:15 en is live te volgen via ESPN.

De Graafschap bezet een plek in de top drie. De Superboeren wonnen hun laatste duel van Roda JC knap met 1-3. De doelpunten in die wedstrijd werden gescoord door Joey Konings, Elmo Lieftink en Ralf Seuntjens. Laatstgenoemde is de gevaarlijkste man van de ploeg van trainer Mike Snoei. Seuntjens wist al dertien keer te scoren en was verschillende keren aangever. Daarmee is hij clubtopscorer van De Graafschap. Ook Lieftink moet in de gaten gehouden worden. De middenvelder stond al acht keer op het scorebord.

FC Volendam en De Graafschap troffen elkaar 34 keer eerder. Negen keer stapten de Volendammers als winnaar van het veld, het werd eveneens negen keer gelijk. De laatste wedstrijd werd gespeeld op 7 november 2020. In Doetinchem zette FC Volendam een ware voetbalshow neer. Er werd met 2-5 gewonnen. De goals werden gemaakt door Derry John Murkin, Boy Deul, Francesco Antonucci en Nick Doodeman (2x). Ook in de voorbereiding op het lopende seizoen werd er geoefend tegen De Graafschap. Op een snikhete Vijverberg zegevierden de Volendammers met 1-2 door goals van Jari Vlak en Martijn Kaars.

De laatste editie in het Kras Stadion leverde een doelpuntenregen op. De kraker eindigde in een 3-3 gelijkspel. Jari Vlak, Gijs Smal en Francesco Antonucci waren in dat duel de doelpuntenmakers.

Laatste vijf wedstrijden

07-11-2020 | De Graafschap - FC Volendam: 2 - 5
Derry John Murkin, Boy Deul, Francesco Antonucci en Nick Doodeman (2x)

09-08-2020 | De Graafschap - FC Volendam: 1 - 2 (Vriendschappelijk)
Jari Vlak en Martijn Kaars

20-12-2019 | FC Volendam - De Graafschap: 3 - 3
Jari Vlak, Gijs Smal en Francesco Antonucci

23-08-2019 | De Graafschap - FC Volendam: 3 - 0

09-02-2018 | De Graafschap - FC Volendam: 2 - 1
Joey Veerman

Twitter & Insta Story

FC Volendam - De Graafschap wordt live uitgezonden op ESPN en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam en de story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #volgra. De aftrap is zondagmiddag om 12:15 uur.

Tekst: Maarten Schuijl