FC Volendam op 19/9 naar Quick Boys voor KNVB beker

• donderdag, 31 aug 2017
  • Leestijd: 1 minuut

De KNVB Bekerwedstrijd tussen Quick Boys en FC Volendam is vastgesteld op dinsdag 19 september om 19:45 uur. Uit de loting kwam naar voren dat het team van trainer Jan Zoutman en zijn assistent Dirk Kuyt het thuisrecht heeft.

In 2008 bereikten de blauwwitten de kwartfinale van de landelijke KNVB-beker, hierin werden ze door eredivisieclub NAC uitgeschakeld. In 1996-1997 speelde FC Volendam ook al eens in het bekertoernooi tegen Quick Boys. Toen werd het 3-1 door doelpunten van Dejan Govedarica, Gert Aaandewiel en Radoslav Samardzic.

Vorig seizoen heeft Quick Boys de grens van 2300 leden gepasseerd en daarmee is de ploeg uit Katwijk de grootste amateurvereniging van Nederland. Quick Boys beschikt over 103 teams, waarvan 22 seniorenelftallen, 8 vrouwen/meisjeselftallen, 20 juniorenelftallen, 38 pupillenelftallen, 14 elftallen voor de allerjongsten die onderling een competitie spelen en een G-elftal.