FC Volendam op zoek naar herstel

• donderdag, 15 sep 2011
  • Leestijd: 1 minuut

De uitslag van afgelopen zondag was bepaald niet naar het beeld van de wedstrijd. FC Volendam schiep zich een aantal mooie kansen tegen Sportclub Cambuur, maar de friezen slopen met een veel te grote overwinning uit het dorp. In Zwolle moet dit hersteld worden. Maar ook FC Zwolle heeft een kater overgehouden aan de wedstrijd tegen Helmond Sport. Waar met een schuin oog naar de nummer 1-positie gekeken werd, moest de bus opgezocht worden met een niet helemaal verwachte nederlaag.
Twee ploegen dus die zichzelf willen bewijzen. In het afgelopen jaar hebben FC Zwolle en FC Volendam laten zien, dat de sprong naar de eredivisie nog even te ver was. FC Zwolle was er het dichtst bij. Beide hebben VVV-Venlo laten ontsnappen.
FC Volendam speelde vorig seizoen in Zwolle op een moment dat de thuisploeg nog ongenaakbaar was. Toen Melvin Platje na rust de achterstand verkleinde, leek nog dat er kans op succes was, maar Volendam liet Zwolle makkelijk op 4-1 komen. Die pijnlijke cijfers vragen eveneens om herstel.