FC Volendam reist met vertrouwen af naar onvruchtbaar Wijdewormer

• zondag, 18 okt 2020

FC Volendam treedt, drie dagen na de met 5-1 gewonnen wedstrijden tegen Jong PSV, aan tegen een andere beloftenploeg. Ditmaal is Jong AZ de tegenstander van de Wijdbroeken. De ploeg van trainer Michel Vonk liep dit weekend tegen de leeftijdsgenoten van Ajax tegen een 3-2 nederlaag aan.

Jong AZ is de competitie wisselend begonnen. Hoogtepunt was de monsteroverwinning tegen De Graafschap. De Alkmaarders wisten met liefst 7-3 te winnen van de Superboeren. Vanaf die winstpartij bleven de Noord-Hollanders drie wedstrijden zonder overwinning. Vrijdag tegen Jong Ajax speelden de Alkmaarders lang met een man meer, maar trokken uiteindelijk toch aan het kortste eind.

Bij beloftenteams is het altijd afwachten met welke spelers zij aantreden. Toch bevat het vaste team voldoende voetballers om in de gaten te houden. Mohamed Taabouni, Peer Koopmeiners en Thijs Oosting behoren tot de vaste kern van bepalende spelers. Jong AZ scoorde tot dusver zestien treffers en dulden daarmee alleen Cambuur (26), NAC Breda (18) en Excelsior (18) voor zich als productiefste ploeg van de Keuken Kampioen Divisie. De 22 tegentreffers, het hoogste aantal van alle ploegen, geven gelijk de zwakke plek aan van de Alkmaarse beloften.

FC Volendam en Jong AZ speelden zes keer tegen elkaar. De Volendamse equipe kwam daarin nooit als verliezende partij uit de strijd. Drie keer werd er gewonnen en evenveel keer werden de punten gedeeld. Van de drie uitontmoetingen won FC Volendam er één. In het AFAS Stadion won Het Nieuwe Oranje destijds met 0-2. De duels op het sportcomplex in Wijdewormer leverde nog geen overwinning op. Beide keren eindigde het in 1-1. In de ontmoeting van vorig jaar maakte ex-AZ'er Nick Doodeman het enige Volendamse doelpunt.

Laatste vijf wedstrijden

10-02-2020 | Jong AZ - FC Volendam: 1 - 1
Nick Doodeman

25-10-2019 | FC Volendam - Jong AZ: 3 - 2
Jelle Duin, Jari Vlak, Gijs Smal

04-03-2019 | Jong AZ - FC Volendam: 1 - 1
Robin Schouten

31-08-2019 | FC Volendam - Jong AZ: 1 - 1
Teije ten Den

02-04-2019 | FC Volendam - Jong AZ: 4 - 1
Anthony Berenstein, Kevin Visser, Teije ten Den (2x)

Twitter & Insta Story

De wedstrijd Jong AZ - FC Volendam wordt live uitgezonden op FOX Sports 2 en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam en de story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #jazvol. De aftrap is maandagavond om 21:00 uur.