FC Volendam stapt over naar nieuwe kledingpartner

• vrijdag, 12 feb 2021

FC Volendam en JAKO; lang gingen beide partijen hand in hand. Ruim twintig jaar was JAKO de kledingpartner van Het Nieuwe Oranje. Maar aan die samenwerking komt met intrede van het seizoen 2021-2022 een einde. Een bijzonder moeilijke, maar tegelijk weloverwogen beslissing, die genomen is in het belang van de club. Het betekent dat FC Volendam vanaf komend seizoen in zee gaat met een nieuwe kledingpartner.

Vanaf het jaar 2000 speelt FC Volendam zijn wedstrijden in de shirt van JAKO. Kampioenschappen, promoties en periodetitels zijn samen gevierd. “FC Volendam en JAKO kunnen terugkijken op een mooie samenwerking, waarbij ook Intersport Theo Tol een belangrijke rol heeft gespeeld”, weet Richard de Weijze, zakelijke directeur van FC Volendam. “JAKO heeft een plaatsje verworven in onze clubhistorie.”

Mooie successen

Mike Tol, commercieel manager van FC Volendam, vervolgt: “Het aflopende contract met JAKO heeft ons de ruimte gegeven ons te oriënteren, met als doel de beste samenwerking te realiseren. Het commerciële team voerde de afgelopen periode gesprekken met diverse kledingleveranciers, waaronder met JAKO. Na een zorgvuldige overweging, is de keuze uiteindelijk gevallen op een andere leverancier. Het JAKO-tijdperk heeft beide partijen mooie successen opgeleverd, met wie weet een heel mooi einde. Tegelijkertijd kijken we uit naar een mooie periode met onze nieuwe kledingpartner.”

FC Volendam bedankt JAKO voor de fijne samenwerking. Binnenkort maakt de club bekend op welke nieuwe (kleding)partner het een oogje heeft.

Foto: De eerste selectiefoto met JAKO als kledingsponsor (seizoen 2000-2001).