FC Volendam start bekeravontuur tegen Excelsior Maassluis

• zaterdag, 23 sep 2023
  • Leestijd: 1 minuut

FC Volendam neemt het in de eerste ronde van de TOTO KNVB Beker op tegen Excelsior Maassluis. De ploeg van Matthias Kohler reist 31 oktober, 1 november of 2 november af naar Maassluis. Dat wees de loting zaterdagavond uit, waarbij 54 teams de koker in gingen. De teams die dit seizoen Europees voetballen slaan de eerste ronde over.

Excelsior Maassluis komt uit in de Tweede Divisie. De club uit Zuid-Holland staat veertiende in die competitie. Het won dit seizoen vooralsnog alleen van Jong Almere City FC. Er werd gelijk gespeeld tegen FC Lisse, Noordwijk en Kozakken Boys. Excelsior Maassluis rekende in de laatste voorronde van de TOTO KNVB Beker af met Nuenen. De Tweede Divisionist won na strafschoppen en plaatste zich zodoende voor het hoofdtoernooi.

Vorig seizoen strandde FC Volendam in de tweede ronde van het toernooi. Het eerste duel werd gewonnen van Harkemase Boys (1 - 5). De tweede wedstrijd werd verloren tegen sc Heerenveen (2 - 0).

Kaartverkoop volgt

Informatie over de kaartverkoop van deze wedstrijd volgt op een later moment. Houd hiervoor de website van FC Volendam in de gaten.