FC Volendam steunt gehandicaptensport

• maandag, 01 mrt 2010

Voor aanvang van de thuiswedstrijd in de Jupiler League op 5 maart a.s. van FC Volendam – RBC Roosendaal in het Kras Stadion te Volendam zal er door collectanten worden gecollecteerd. Dit gebeurt uit naam van Fonds Gehandicaptensport die haar vertegenwoordigers bij de ingangen van het stadion zal plaatsen. Geef gul, geef lokaal aan deze actie, zodat ook in uw regio door onze sporters met een handicap sport kan worden beoefend!

De spelersgroep van FC Volendam geeft bovendien ook nog eens het goede voorbeeld en geeft een bijdrage aan dit goede doel. Tevens zal er een shirtveiling plaatsvinden, waarvan de opbrengst naar de gehandicaptensport gaat.

Fonds Gehandicaptensport financiert hiermee talloze projecten, zodat lang gekoesterde wensen in vervulling kunnen gaan, zoals deelname aan een evenement voor gehandicapte sporters, de aanschaf van een zwembadlift of aangepast sport- en spelmateriaal. U sport toch ook graag? Helpt u ook onze gehandicapte sporters op weg?

Tijdens de rust van de wedstrijd FC Volendam – RBC Roosendaal worden er penalty’s geschoten door voetballers met een verstandelijke handicap.

Doel van deze actie is erop gericht om g-voetbal meer bekendheid te geven en daarmee de gehandicaptensport op een positieve manier te belichten. In samenwerking met de Coöperatie Eerste Divisie (CED), Special Olympics Nederland en Fonds Gehandicaptensport werken sinds 2004 jaarlijks alle 20 clubs uit de Jupiler League mee om deze actie succesvol te maken.

Voor meer informatie over Fonds Gehandicaptensport algemeen, kijkt u op:
www.fondsgehandicaptensport.nl of bel naar: 030 – 65 97 320, Eelco Koekoek

Voor meer informatie over Special Olympics, kijkt u op www.specialolympics.nl of bel naar: 030 – 65 97 310.

Voor specifieke vragen over deze actie, kunt u zich richten tot:
Jan Gubbels (coördinator betaald voetbal): 06 – 15 09 64 98 of per mail te bereiken op: j.gubbels@fondsgehandicaptensport.nl