FC Volendam treedt met volle batterij aan tegen Jong PSV

• woensdag, 14 okt 2020

Na een weekend zonder voetballen staat mannen van Wim Jonk vrijdag een nieuwe uitdaging te wachten. Jong PSV reist af naar de Dijk om het op te nemen tegen de Palingboeren. FC Volendam versterkte zich in de laatste week van de transfermarkt met twee nieuwe huurlingen. Giannis Iatroudis kwam over van AEK Athene en Samuele Mulattieri van Internazionale. De twee aanwinsten zitten vrijdag voor het eerst bij de selectie.

De Volendammers gingen het vrije voetbalweekend in met een gelijkspel in de uitwedstrijd tegen Roda JC. Lang hadden de Volendammers de wedstrijd onder controle, maar via een benutte penalty maakten de Limburgers de openingstreffer van Nick Doodeman ongedaan. Eén speler kwam de afgelopen dagen wél in actie. Francesco Antonucci speelde voor Jong België één helft en had met een assist een aandeel in de 5-0 overwinning op de leeftijdsgenoten van Wales.

Middenmoot

Jong PSV is de competitie enigszins wisselvallig gestart. Zo werd de eerste wedstrijd beslecht met een monsterscore voor Excelsior (1-6). De ploeg van Peter Uneken won vervolgens wel van Jong AZ (1-4) en Jong Ajax (1-2), terwijl ook het laatste duel tegen Telstar in een overwinning werd omgezet: 3-0. Met in totaal negen punten zijn de Eindhovenaren terug te vinden in de middenmoot van de Keuken Kampioen Divisie.

FC Volendam heeft zijn huiswerk voor komende vrijdag op orde. Sterkhouders Kristofer Kristinsson, Nigel Thomas en Richard Ledezma zijn namen om in de gaten te houden. Laatstgenoemde kennen we in Volendam nog wel na de wedstrijd van vorig seizoen. De mannen van Wim Jonk wonnen tegen een tiental Eindhovenaren met 4-2, maar Ledezma scoorde tweemaal voor de Brabanders in dit duel.

Doelpunt van het jaar

De Eindhovense beloften vormen vaak een lastige tegenstander voor de Volendammers. In veertien gespeelde wedstrijden wist FC Volendam zes keer een zege te boeken. Slechts één keer werd het gelijk en zeven keer gingen de punten naar Jong PSV. De balans over de laatste vijf wedstrijden spreken niet in het voordeel van de Wijdbroeken. Slechts één keer werd er gewonnen, namelijk in de eerder benoemde 4-2 winstpartij. De Volendamse doelpunten werden destijds gescoord door Francesco Antonucci, Gijs Smal, Nick Doodeman en Martijn Kaars. Doodeman won met zijn wonderschone treffer de verkiezing van LUTZ Doelpunt van het Jaar.

Laatste vijf ontmoetingen

17-01-2020 | FC Volendam - Jong PSV: 4 - 2
Francesco Antonucci, Gijs Smal, Nick Doodeman, Martijn Kaars.

04-10-2019 | Jong PSV - FC Volendam: 3 - 1
Jelle Duin

12-04-2019 | FC Volendam - Jong PSV: 0 - 3

21-09-2018 | Jong PSV - FC Volendam: 1 - 0

16-03-2018 | Jong PSV - FC Volendam: 2 - 1
Marco Tol

Twitter & Insta Story

De wedstrijd FC Volendam - Jong PSV wordt live uitgezonden op FOX Sports 3 en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #voljps. De aftrap is vrijdag om 21:00 uur.