FC Volendam treft Feyenoord in het Kras Stadion

• vrijdag, 04 nov 2022

FC Volendam heeft nog twee duels te gaan voor de winterstop. De oranjehemden nemen het komend weekend in eigen huis op tegen Feyenoord. Zondagmiddag wordt er om 14:30 uur afgetrapt in het Kras Stadion. De laatste ontmoeting tegen de Rotterdammers werd gewonnen met 2 - 1.

Feyenoord bezet op dit moment de vijfde plaats in de Eredivisie. Daar moet wel bij worden gezegd dat de rood-witten een wedstrijd minder hebben gespeeld dan de drie ploegen boven hen. Een opvallende statistiek is dat de ploeg van trainer Arne Slot vier van de laatste tien wedstrijden (in alle competities) wisten te winnen. Er werd ook vier keer gelijk gespeeld en twee keer verloren. Het laatste duel in de Eredivisie werd met 1 - 1 gelijk gespeeld tegen Fortuna Sittard. Afgelopen weekend speelde Feyenoord niet, om zich extra te kunnen focussen op het Europa League-duel tegen Lazio Roma. De topscorer van Feyenoord is Danilo, met zeven doelpunten. Twee andere spelers om in de gaten te houden zijn Orkun Kökcü en Sebastian Szymanski.

Antonucci en Hulshoff

In de huidige selectie van FC Volendam is er één speler met een Feyenoord-verleden. Francesco Antonucci wordt dit seizoen gehuurd van de Rotterdammers. Het is de derde periode van de Belg in Volendam. Op dit moment is de middenvelder geblesseerd en werkt hij aan zijn terugkeer. Bij Feyenoord zitten er geen spelers in de selectie met een FC Volendam-verleden. Wel treffen we met assistent-trainer Sipke Hulshoff een oude bekende. De 47-jarige trainer was twee jaar werkzaam als assistent in het Kras Stadion en is sinds dit seizoen assistent van Arne Slot bij Feyenoord.

Bekerfinale

FC Volendam heeft in het verleden 51 keer tegen Feyenoord gespeeld. Het won vijf keer, speelde zeven keer gelijk en verloor 39 keer. De laatste ontmoeting was in 2009. Dankzij twee doelpunten van Dominique van Dijk werd toen met 2 - 1 gewonnen in het Kras Stadion. De meest bijzondere ontmoeting met de Rotterdammers was die in de TOTO KNVB Bekerfinale van 1995. In De Kuip werd toen met 2 - 1 verloren. André Wasiman maakte na rust de gelijkmaker. Mike Obiku schoot uiteindelijk de winnende binnen voor Feyenoord.

Laatste vijf edities

05-04-2009 | FC Volendam – Feyenoord: 2 – 1
Dominique van Dijk (2x)

13-09-2008 | Feyenoord – FC Volendam: 5 – 0

25-04-2004 | Feyenoord – FC Volendam: 2 – 0

09-11-2003 | FC Volendam – Feyenoord: 1 – 3
Houssein Ouhsaine Ouichou

29-03-1998 | Feyenoord – FC Volendam: 5 – 0

Zo volg je het duel!

Kaarten voor het duel tegen Feyenoord zijn op dit moment uitverkocht. Indien er nog kaarten beschikbaar komen, zijn deze verkrijgbaar in de online ticketshop. Het duel is te volgen via het Twitter-verslag, via onze story op Instagram of via ESPN 3. Er wordt zondagmiddag om 14:30 uur gefloten voor het begin van de eerste helft.

Foto's: Fred Rotgans / Pro Shots
Tekst: Rick Sinnige