FC Volendam verhuurt Koen Blommestijn aan Italiaanse Gioiese 1918

• maandag, 29 jan 2024
  • Leestijd: 1 minuut

Koen Blommestijn gaat het seizoen afmaken in Italië. De 24-jarige spits wordt voor een half verhuurd aan Serie D-club Gioiese 1918. De contract van de aanvaller bij FC Volendam loopt tot de zomer van 2025.

Blommestijn speelt sinds 2020 bij FC Volendam. De spits kwam destijds over van de Ajax Amateurs. De geboren Amstelvener speelde zijn duels voornamelijk bij Jong FC Volendam. In de Tweede Divisie speelde hij 34 duels, waarin hij 22 keer scoorde. In de hoofdmacht kwam Blommestijn tot drie duels, waarin hij één doelpunt wist te maken. Dat was in het met 3 - 1 gewonnen thuisduel tegen De Graafschap (foto hieronder).

In het seizoen 2022/'23 werd Blommestijn verhuurd aan Telstar. Mede door een blessure kwam hij slechts tot dertien wedstrijden en twee doelpunten. De spits keerde geblesseerd terug in Volendam, maar is inmiddels volledig hersteld en klaar om zich te bewijzen in Italië.

Tekst & foto's: FC Volendam