FC Volendam verlangt naar ‘clean sheet’ in eigen huis

• woensdag, 29 jan 2020

Met de zwaarbevochten 3-2 zege in Kerkrade maakte FC Volendam het dozijn aan ongeslagen wedstrijden compleet. Vrijdag komt Helmond Sport naar de Dijk. Kunnen de mannen van Wim Jonk, die inmiddels twaalf duels ongeslagen zijn, de smaakvolle serie voortzetten? De aftrap in het Kras Stadion is vrijdagavond om 20:00 uur.

Terwijl de Volendammers met een prachtige reeks bezig zijn, wacht Helmond Sport al twaalf duels op een overwinning. De laatste overwinning van de ploeg van trainer Willy Boessen dateert van medio oktober toen FC Dordrecht met 2-1 werd verslagen. Daardoor vinden we Helmond Sport na 23 speelrondes terug op de negentiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie.

De seizoenouverture in Helmond eindigde in augustus in een 1-1 gelijkspel. Dean Koolhof kopte de thuisclub op voorsprong, maar Jari Vlak zorgde tien minuten voor tijd met zijn schot voor de gelijkmaker. Inmiddels is de Volendamse aanvalsmachine helemaal op stoom, met Martijn Kaars voorop. De aanvaller wist dit seizoen al tienmaal het doel te vinden. Bij de Helmonders is Diego Snepvangers met vier goals de trefzekerste man. Mede door de doelpuntendroogte - Helmond Sport (22) is na TOP Oss (21) de minst scorende ploeg van de Keuken Kampioen Divisie - haalde het Jordy Thomassen van De Graafschap naar Brabant.

Aanvallend loopt bij FC Volendam alles gesmeerd, maar in verdedigend opzicht smachten de Volendammers ernaar om weer eens de nul te houden. Doelman Nordin Bakker moest in de laatste negen duels telkens minstens één keer de bal uit het net vissen. Het wordt dus weer tijd voor een clean sheet voor Het Nieuwe Oranje. De laatste keer dat dit gebeurde was begin november tegen Jong FC Utrecht (1-0 winst)

FC Volendam ontving Helmond Sport al 21 keer eerder. Tien keer boekten de Volendammers een overwinning, zevenmaal namen de Brabanders drie punten in de tas mee naar huis. De grootste thuisoverwinning zette FC Volendam neer op een koude decemberavond in 2007. Door doelpunten van Jack Tuijp (2x), Bernard Hofstede en de ervaren rot in de huidige selectie van Jonk, Boy Deul won FC Volendam met 4-0. De grootste nederlaag vinden we minder ver in het verleden. Op 20 september 2013 ging de Oranje-formatie met 3-0 onderuit tegen de rood-zwarten.

Laatste vijf ontmoetingen

15-02-19 | FC Volendam - Helmond Sport: 1-0
Kevin Visser

18-08-17 | FC Volendam - Helmond Sport: 2-2
Teije ten Den & Nick Runderkamp

10-03-17 | FC Volendam - Helmond Sport: 1-0
Enzo Stroo

15-02-16 | FC Volendam - Helmond Sport: 2-1
Elson Hooi & Erik Schouten

20-03-15 | FC Volendam - Helmond Sport: 4-1
Raymond Fafiani, Gijs Luirink, Guyon Philips & Kevin Brands

Scoor je ticket
Heb je nog geen kaartje voor de tweede thuiswedstrijd van Het Nieuwe Oranje in 2020? Bestel hem dan via www.fcvolendamtickets.nl of koop jouw ticket aan de stadionkassa. Schreeuw Het Nieuwe Oranje naar de eerste overwinning van dit jaar.

Scheidsrechter
De wedstrijd staat onder leiding van de 28-jarige Sander van der Eijk. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Overtoom en Weterings. De aftrap in het Kras Stadion is om 20.00 uur.

De wedstrijd is weer te volgen via ons Twitter-account @fcvolendam en de Story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #volhel.

Historie
Wil je weten hoe de wedstrijden tussen FC Volendam en Helmond Sport de afgelopen seizoenen zijn geëindigd? Kijk dan hier!

Tekst: Dennis van Putten