FC Volendam verlengt met Micky van de Ven

• maandag, 11 nov 2019

FC Volendam heeft het contract met Micky van de Ven opengebroken. De achttienjarige linksbenige verdediger is tot de zomer van 2023 aan de club verbonden. Van de Ven beleeft dit seizoen zijn doorbraak in de defensie van Het Nieuwe Oranje.

Van de Ven, die in het seizoen 2013/2014 vanuit WSV’30 uit Wormer instroomde in de Onder 13 van FC Volendam, maakte vorig jaar zijn debuut in Jong FC Volendam, toen nog uitkomend in de Derde Divisie. Na een tweetal maanden met het beloftenteam te zijn uitgekomen in de Tweede Divisie, debuteerde hij begin oktober in het eerste elftal als invaller in de uitwedstrijd tegen Jong PSV. Daarna volgden vier volledige wedstrijden als basisspeler.

Van de Ven is bij met zijn contractverlenging. “Het voelt goed dat de club zijn vertrouwen in mij uitspreekt en het contract openbreekt en verlengt. Ik kijk uit naar de komende periode, waarin ik mij nog meer kan ontwikkelen en ik van grote en stabiele waarde voor het team wil zijn.”

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is tevreden met de ontwikkeling van de jonge verdediger. “Dat Micky veel potentie had was al bekend, maar hij heeft dat ondanks zijn nog jonge leeftijd ook in recordtijd bevestigd en omgezet in volwassen prestaties”, verwoord Van Leeuwen. “Eerst met zeer overtuigende optredens in Jong Volendam en de laatste weken ook als steunpilaar links en centraal achterin in het eerste elftal. Met zijn indrukwekkende ontwikkeling heeft Micky dit nieuwe contract meer dan verdiend, en wij zijn blij hem nog langer aan de club te kunnen binden.”

Van Leeuwen voorspelt dat Van de Ven zijn plafond nog lang niet heeft bereikt. “Op diverse onderdelen zit er nog veel rek in Micky. Daar gaan we samen met hem verder aan werken, zodat hij nog meer uit zijn talent weet te halen. Als hij dit blijft doen met dezelfde overtuiging die we de afgelopen maanden hebben gezien, hebben wij er alle vertrouwen in dat Micky een hele mooie carrière tegemoet gaat.”