FC Volendam vindt in Sonny Sier nieuwe perschef

• woensdag, 11 apr 2018

Sonny Sier is per 1 juli 2018 de nieuwe perschef van FC Volendam. De 24-jarige Volendammer wordt verantwoordelijk voor alle mediazaken rond het eerste elftal. Hij neemt het stokje over van Richard de Weijze, die afgelopen januari afscheid nam na vier jaar trouwe dienst. In de tussenliggende periode neemt Cor Tol de honneurs waar.

Sier rondde in 2016 zijn hbo-studie Sportmarketing af en deed ervaring in de media- en sportwereld op bij onder andere het Noordhollands Dagblad en Almere City FC. Momenteel is de twintiger in dienst als redacteur bij Arko Sports Media en werkt in die hoedanigheid voor diverse sportbonden als de KNVB en de KNLTB. Daarnaast verzorgt hij de sinds twee jaar de marketing-, communicatie- en mediazaken voor handbalvereniging KRAS/Volendam.

Sier heeft veel zin in zijn nieuwe uitdaging. ”Het voelt goed om een steentje bij te kunnen dragen aan de club uit je geboortedorp. Een goed contact met de media is belangrijk voor een betaald voetbal - organisatie. Ik zie het dan ook als een voordeel dat ik veel vaste volgers van de club goed ken. Ik kijk enorm uit naar het nieuwe voetbalseizoen en hoop er samen met iedereen bij FC Volendam een mooie periode van te maken.”

Heb je als mediavertegenwoordiger een interviewverzoek of wil je aanwezig zijn bij een thuiswedstrijd? Bekijk dan hier het persbeleid. Voor vragen kan contact worden opgenomen met Sonny Sier via inf@fcvolendam.org.