FC Volendam vindt versterking in Hongarije

• zaterdag, 03 jul 2010

FC Volendam heeft voor het eerst sinds vele jaren weer haar technische voelhorens uitgestoken in het buitenland. Eind januari is FC Volendam in contact gekomen met MTK Boedapest via een wederzijdse relatie Stef Hollay. Deze club speelt in de hoogste Hongaarse divisie en beschikt daarnaast over een internationaal bijzonder hoog aangeschreven jeugdopleidingscentrum, waar de beste jeugdspelers van Hongarije onderdak vinden.

Het is de intentie van beide clubs om de samenwerking in de komende jaren steeds hechter te maken, waardoor over en weer gebruik zal kunnen worden gemaakt van elkaars expertise. Zo werkt de jeugdacademie van MTK ook zeer intensief samen met Liverpool; zes Hongaarse spelers zijn in de Engelse jeugdopleiding opgenomen. Een keeper heeft zelfs de stap gemaakt naar de selectie van Liverpool.

Resultaat van de samenwerking is dat FC Volendam twee Hongaarse spelers op huurbasis overneemt van MTK Boedapest. Voorzitter Henk Kras en technisch coördinator Arie Obdam waren de afgelopen week in Hongarije om de deal rond te maken. Het gaat om de 26-jarige verdediger Gabor Bori en de 24-jarige middenvelder László Zsidai.

Hieronder een video van László Zsidai