FC Volendam wil ongeslagen reeks verlengen in Oss

• vrijdag, 24 sep 2021

Na de 2 - 1 overwinning op VVV-Venlo afgelopen vrijdag, reist de Volendamse equipe aanstaande vrijdag af naar Oss. Wim Jonk en zijn mannen zullen daar op jacht gaan naar de zesde ongeslagen wedstrijd op rij. De Volendammers behalen de laatste jaren goede resultaten in Oss, er werd in de gehele historie slechts vijf keer verloren in de Brabantse stad. Er wordt om 20.00 uur afgetrapt

TOP Oss heeft een metamorfose ondergaan afgelopen zomer. De Brabanders namen afscheid van oefenmeester Klaas Wels en namen daar Belgische trainer Bob Peeters voor terug. In de selectie trokken de gebroeders Olivier en Philippe Rommens de Osse deur achter zich dicht. Bij TOP Oss kwamen daar dan ook nieuwe namen voor terug. Norbert Alblas (NEC), Mathieu de Smet (Zulte Waregem) en Richonell Margaret (AZ) zijn een paar namen die de overstap maakten naar het Frans Heesen Stadion. Bij de Osschenaren komen we nog een oude bekende tegen. Kay Tejan staat in de spits bij de formatie van Peeters.

Osse zegekar

TOP Oss kent een zeer wisselende vorm. De Brabanders startten uitstekend aan het seizoen door drie keer te winnen in vier wedstrijden. Excelsior, VVV en FC Dordrecht werden aan de Ossche zegekar gebonden. Ondanks de goede start werd er vervolgens ook drie keer verloren; Jong AZ, Almere City en Roda JC pakten driepunters tegen TOP. FC Volendam is inmiddels vijf duels ongeslagen en won in die periode drie duels. Bij de Volendammers keert Daryl van Mieghem terug van een schorsing.

FC Volendam en TOP Oss ontmoetten elkaar al 39 keer. Saillant detail is dat de Volendammers slechts vijf keer verloren in de gehele historie. Vorig seizoen werd er wel verloren in het Brabantse land: 0-2. In 2019 - 2020 werd er wel gewonnen in het Frans Heesen Stadion. Jelle Duin en Martijn Kaars draaiden een 1 - 0 achterstand om in een 1 - 2 overwinning voor de Oranjehemden.

Laatste vijf wedstrijden

05-04-2021 | TOP Oss - FC Volendam: 2 - 0

20-11-2020 | FC Volendam - TOP Oss: 1 - 1
Dean James

15-11-2019 | TOP Oss - FC Volendam: 1 - 2
Jelle Duin en Martijn Kaars

05-04-2019 | TOP Oss - FC Volendam: 0 - 0

14-09-2018 | FC Volendam - TOP Oss: 0 - 0

ESPN, Instagram & Radio

De wedstrijd tegen TOP Oss is te volgen via het schakelprogramma van ESPN. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Daarnaast doet NH Sport live radioverslag van de wedstrijd. De aftrap is om 20:00.

Kaartverkoop

Voor de wedstrijd tegen TOP Oss zijn 300 kaarten beschikbaar gesteld. Supporters kunnen naar Oss afreizen per auto of georganiseerde busreis. Losse tickets kosten €6,-, de prijs inclusief een busreis is in totaal € 25,-. Bekijk hier alle informatie.

Coronacheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen.
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.