FC Volendam wil vorm herpakken tegen wisselvallig TOP Oss

• woensdag, 30 mrt 2022

Na een week rust vanwege interlandvoetbal staan Wim Jonk en zijn elftal komende vrijdag tegenover TOP Oss. De oefenmeester zal de messen van zijn spelers geslepen hebben met nog zeven wedstrijden te gaan. De tegenstander uit Oss is de eerste horde die gepasseerd moet worden op weg naar promotie. De wedstrijd begint om 20:00 uur in het Kras Stadion. Tickets voor het duel zijn te koop in de online ticketshop of op de wedstrijddag aan de stadionkassa.

TOP Oss begon sterk aan het seizoen, maar zakte vanaf de maand februari weg op de ranglijst. Nu vinden we de Brabanders terug op de vijftiende positie. De formatie van Bob Peeters speelde in de vorige wedstrijd nog knap met 1 - 1 gelijk tegen Excelsior, in een wedstrijd waarin het misschien nog wel recht had op meer. Desondanks wonnen de Brabanders slechts een van hun laatste zeven duels. Dat was thuis tegen Jong FC Utrecht (4 – 1).

Trefzekere oude bekende

Aan Ossche zijde is voormalig FC Volendam-spits Kay Tejan de meeste gevaarlijke speler. De aanvaller vond dertien keer het net en werd gekroond tot topscorer van de derde periode. Daarnaast moeten Jearl Margaritha en Rick Stuy van den Herik in de gaten worden gehouden. Samen troffen zij twaalf keer het doel. Met Lorenzo Piqué treft nog een Osschenaar zijn voormalig werkgever.

Bij TOP Oss is Norbert Alblas een twijfelgeval voor de wedstrijd tegen FC Volendam. De doelman kwam een aantal weken geleden akelig in botsing met Guus Joppen van Roda JC en werkt toe naar zijn herstel. Ook het meespelen van verdediger Jan Lammers is twijfelachtig. Bij FC Volendam traint Derry John Murkin weer mee met de selectie. De linkervleugelverdediger hoopt dit seizoen nog van waarde te zijn voor de Volendamse selectie. Verder keren Gaetano Oristanio, Filip Stankovic en Ibrahim El Kadiri terug van interlandverplichtingen.

Fijne tegenstander

Volgens de historie is TOP Oss een fijne tegenstander voor FC Volendam. Over veertig gespeelde duels is de balans ruim in het voordeel van de Volendammers. 24 gewonnen wedstrijden om elf gelijke spelen en vijf verliespartijen. Het laatste duel, eerder dit seizoen in Oss, werd met 2 - 3 gewonnen door de Oranjehemden. Na een 0 - 0 ruststand scoorden beide ploegen er lustig op los. Na twee keer achter te zijn gekomen, richtten de Volendammers zich opnieuw op en trokken de drie punten over de streep door late doelpunten van Ibrahim El Kadiri en Damon Mirani. Vorig seizoen eindige het duel in Volendam in 1 – 1.

Laatste vijf edities:

24-09-2021 | TOP Oss - FC Volendam: 2 - 3
Denso Kasius, Ibrahim El Kadiri en Damon Mirani

05-04-2021 | TOP Oss - FC Volendam: 2 - 0

20-11-2020 | FC Volendam - TOP Oss: 1 - 1
Dean James

15-11-2019 | TOP Oss - FC Volendam: 1 - 2
Jelle Duin en Martijn Kaars

05-04-2019 | TOP Oss - FC Volendam: 0 - 0

Scoor je tickets!

Tickets voor het duel met TOP Oss zijn te koop in de online ticketshop of op de wedstrijddag aan de stadionkassa. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Er wordt vrijdagavond om 20:00 gefloten voor het begin van de eerste helft.

Tekst: Maarten Schuijl
Foto’s: Fred Rotgans / Pro Shots