FC Volendam wint Noord-Hollandse oefenderby (incl. video)

• maandag, 11 jan 2010

Dinsdag 12 januari werd in een ijskoud Kras Stadion de oefenwedstrijd FC Volendam – HFC Haarlem gespeeld. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Peter Hessing. Bij FC Volendam stond de weer teruggekeerde Tim Bakens in de basis. FC Volendam kwam er niet doorheen en Haarlem bleef druk zetten. Over het algemeen werden er best wat kansen gecreëerd, maar de afwerking liet te wensen over. Het eerste doelpunt kwam van Haarlemmer Koen Bosma. De verdediging van FC Volendam stond niet goed opgesteld en hij kon de bal van dichtbij binnentikken in de 20ste minuut: 0-1 aan beide kanten waren mooie acties te zien, maar deze werden niet beloond.

{foto1}

In de 43ste minuut was het Jack Tuyp die voor de 1-1 zorgde met behulp van Michiel Kramer. Nog geen minuut daarna was de hoofdrol voor Rowin van Zaanen. Tuyp gaf een voorzet op Kramer en hij speelde hem voor de voeten van Rowin, die de klus afmaakte: 2-1. In de rust werd er niet gewisseld bij FC Volendam. De thuisclub was de tweede helft veel sterker dan Haarlem. Er kwam nog enige dreiging voor de wijdbroeken toen Mac Intosh een vrije trap mocht nemen vanaf een meter of 25. Hij schoot de bal ver over.

{foto2}

In de 65ste minuut werden Van Dijk, Sterk en De Lange gewisseld voor Artz, Sluijter en de Wit. Er werd aanvallend gespeeld maar er werd af en toe ook slordig balverlies geleden. In de 80ste minuut kwam de Haarlemmer keeper buiten z’n 16 meter gebied, raakte de bal met z’n handen en kreeg daarvoor de gele kaart. Sluijter nam de vrije trap maar deze werd door de verdediging van Haarlem weggewerkt. Vooral in de laatste 25 minuten kreeg FC Volendam veel ruimte en speelde voortdurend op de helft van Haarlem, maar kon de score vooralsnog niet opvoeren. Er kwam nog een klein kansje voor Akerboom maar Robbin Ruiter hield de bal eruit. Michiel Kramer maakte in de laatste minuut het derde en laatste doelpunt van FC Volendam na een prachtige aanval.

Foto's Rob Lezer

Digitaal Museum     Bestel afdrukken