FCNH verslaat nieuw belofte elftal (Update:Foto's)

• dinsdag, 11 mei 2010

FCNH heeft haar eerste echte oefenwedstrijd met 4-1 gewonnen van Jong FC Volendam. De selectie van trainer Johan Steur bestond voornamelijk uit de nieuwe lichting beloften oftewel het oude A1. Bij de selectie van FCNH zit momenteel één belofte speler van Volendam, n.l. centraal verdediger Ralph Hovestad. FCNH zit in de voorbereiding voor "De Gestion Copa Amsterdam" en is een internationaal top-jeugdvoetbaltoernooi voor spelers onder 19 jaar. Het toernooi in het Olympisch Stadion van Amsterdam is op 22,23 en 24 mei a.s.

Na het maken van de teamfoto in het Kras Stadion kwamen de mannen van Ojers en Wesseling sterk uit de startblokken. Al na 7 minuten zorgde Barry Tjeertes na een voorzet van Koen Bosma voor de 1-0 voor de Noord Hollandse selectie. Een paar minuten later leek de wedstrijd al besist toen Clive Keus voor de 2-0 zorgde. Volendam herpakte zich en FCNH zakte wat verder in. Dat resulteerde uiteindelijk in de 2-1 van Niels Buijs. Nog voor rust bracht Clive Keus met zijn tweede treffer van de avond de marge weer op twee. In de tweede helft kregen alle spelers van FCNH speeltijd. Vlak voor tijd bepaalde Jeffrey Klijbroek de eindstand op 4-1.

FCNH trainer Ojers: "Ik ben weer wat wijzer geworden. Sommige spelers vielen door de mand en anderen hebben me positief verrast."

Foto's Rob Lezer

Foto link     Bestel Afdrukken