Feest der herkenning bij reünie (G)Oud Volendam

• maandag, 08 dec 2014

Na maanden van voorbereiding was het afgelopen zondag dan eindelijk zover: de reünie voor oud-spelers en -trainers van FC Volendam. Op initiatief van oud-spelers André Stuijt en Wim Kwakman werd deze reünie voor het eerst georganiseerd. Nadat de adressen waren verzameld, gingen zo'n 500 uitnodigingen de deur uit. Ruim 150 van de genodigden waren aanwezig en zagen met hun oud-teamgenoten de wedstrijd FC Volendam – Telstar.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er tijd om onder het genot van een hapje en een drankje bij te praten in de Club van 200. Al snel werden er vele handen geschud en zochten oud-teamgenoten elkaar op. Alle generaties waren aanwezig: van Robert Mühren, die aan het begin van dit seizoen nog voor de FC speelde, tot Hein Smit, die met zijn 86 jaar de oudste reünist was.

De reünisten werden toegesproken door voorzitter Henk Kras en André Stuijt, die nog maar eens het belang van deze reünie benadrukte: “Hier staat de geschiedenis van FC Volendam. Deze mensen hebben de club gemaakt tot wat het nu is, dat moeten we niet vergeten.”

Nadat iedereen weer bijgepraat was, was het tijd om gezamenlijk naar de Jaap Jonk tribune te gaan om de wedstrijd FC Volendam – Telstar te zien. Veel van de aanwezigen schreeuwden fanatiek hun aanwijzingen richting de mannen van Hans de Koning. En ondanks dat het Andere Oranje de halve wedstrijd met een man minder moest spelen, werd er toch een mooie 1-0 overwinning behaald.

De reünisten verzamelden zich na afloop in de Koningshoek om de overwinning te vieren en na te praten over de wedstrijd. Maar niet voordat er op de tribune een groepsfoto was gemaakt, als aandenken aan deze memorabele dag.
Initiatiefnemers André Stuijt en Wim Kwakman kijken terug op een geslaagde dag: “Het is dan ook niet de bedoeling dat het bij deze ene keer blijft. We willen hier een jaarlijks terugkerende traditie van maken”, vertellen ze.

FC Volendam bedankt alle reünisten voor hun komst en hoopt dat zij er ook bij volgende edities weer bij zullen zijn.