Florent Sanchez naar WK Onder 20; Read naar EK Onder 17

• vrijdag, 12 mei 2023
  • Leestijd: 1 minuut

Florent Sanchez (20) is opgeroepen voor Frankrijk Onder 20, dat in de maand mei en juni actief is op het WK in Argentinië. De middenvelder is inmiddels vertrokken naar het Zuid-Amerikaanse continent. Door de uitverkiezing zit het seizoen van de middenvelder voor FC Volendam erop.

Het WK voor Frankrijk Onder 20 start op 22 mei met de wedstrijd tegen Zuid-Korea. Ook Gambia en Honduras behoren tot de poule. De finale staat gepland op 11 juni. Na het wereldkampioenschap keert Sanchez terug bij zijn werkgever Olympique Lyon. Dat betekent dat de Fransman zijn laatste wedstrijd voor FC Volendam heeft gespeeld. De huurling speelde vanaf januari op huurbasis voor FC Volendam en kwam tot dertien duels. Bij zijn thuisdebuut tegen RKC Waalwijk was Sanchez direct trefzeker en stelde met zijn goal de 2 – 1 zege veilig.

Givairo Read met Nederland Onder 17 naar EK

Givairo Read (16) behoort tot de definitieve selectie van Nederland Onder 17, dat tussen 18 mei en 2 juni deelneemt aan het EK in Hongarije. Nederland speelt in de groepsfase duels tegen de leeftijdsgenoten van Zwitserland, Engeland en Kroatië. Read maakte op 17 maart zijn debuut voor FC Volendam in het met 2 – 1 gewonnen thuisduel tegen Fortuna Sittard.