Francesco Antonucci en Noah Fadiga geselecteerd voor Jong België

• donderdag, 26 sep 2019
  • Leestijd: 1 minuut

Francesco Antonucci en Noah Fadiga zijn in het oog gevallen van Johan Walem, bondscoach van Jong België. De twee spelers van FC Volendam zijn toegevoegd aan de voorselectie voor de beloftenploeg van de Rode Duivels. Op dinsdag 15 oktober speelt Jong België een EK-kwalificatiewedstrijd tegen de generatiegenoten van Moldavië.

Voor Fadiga is het de eerste keer dat hij opgeroepen wordt voor Jong België. De rechtervleugelverdediger ontwikkelt zich als huurling van Club Brugge goed in Volendam en dat is opgevallen bij de Belgische bond. Antonucci, afgelopen weekend tijdens zijn basisdebuut voor FC Volendam nog trefzeker tegen Telstar, behoorde eerder deze maand al tot de selectie van Jong België. Tegen de beloften van Bosnië-Herzegovina werd het 0 - 0. De huurling van AS Monaco startte in de basis.

Als het duo ook deel uitmaakt van de definitieve selectie zullen zij zich dinsdag 8 oktober melden op het trainingscentrum van de Belgische bond in Tubeke.