Fris Jong Volendam boekt ruime oefenzege op Sparta

• vrijdag, 01 aug 2014

De nieuwe lichting, waarmee Jong Volendam de komende competitie ingaat, kan FC Volendam nog een hoop plezier gaan geven. Evenals in voorgaande oefenwedstrijden getoond werd, straalde ook in de oefenpartij tegen Jong Sparta het plezier ervan af. Niet alleen de basiself maar ook de vijf vervangers zorgden ervoor dat het tot het eind aan toe een leuke wedstrijd was. Met 4-0 werd de kleedkamer opgezocht.

Al heel snel leek Jong Volendam te scoren, maar de secuur vlaggende assistenten hadden er vandaag goed het oog in. Hoewel Henk veerman knap afrondde, viel er niets te juichen. Dat was wel een paar minuten later. Johan Keizer, overgekomen van FC Volendam A1 en voor het eerst in een volle wedstrijd, werd diep weggestuurd. Zijn voorzet werd uitstekend binnengetikt door de mee opgekomen Jessey Kuiper. Na een minuut of twintig had Sparta moeten gelijkmaken, maar een enorme kans werd teniet gedaan door eigen tekort. Aan de andere kant probeerde Daniel van Son het een aantal keren uit de tweede lijn, maar zijn schoten misten precisie. Jong Sparta volhardde ondanks de achterstand in een compact verdedigingsblok, waardoor er tot de rust niet veel meer gebeurde.

In de tweede helft as het een stuk levendiger. Jong Volendam zocht veel minder vaak de balcirculatie met steevast de keeper als tussenstation. De druk werd meer naar voren gelegd, de balsnelheid was hoger en de diepgang veel groter. Jessey kuiper leek dat direct te verzilveren, maar zag zijn schot rakelings de kruising passeren. Ook een bombardement aan kansen rond de 55e minuut waarin onder meer Jessey kuiper en Liban Abdulahi hadden moeten scoren, leverde niets op. Toch kwam de bevrijdende tweede goal. Deze werd ingeleid door een fout op het middenveld van Sparta. Jong Volendam nam via Daniel van Son over, die een niet te missen kans aan Henk veerman gaf. De spits schatte dit op waarde wat 2-0 betekende. Met nog een dik kwartier op de klok trachtte de bakens te verezetten. Een enorme scrimmage voor Theo Timmermans leek kansrijk, maar Jong Volendam ontsnapte. In de laatste tien minuten zette Rafik el Hamdi uit een vrije trap Bert Steltenpool vrij voor doel, wat hij koppend afmaakte. Vijf minuten later soleerde Carlos Groen door alles heen, maar strandde. Toen hij kort voor tijd alsnog via Ties Evers en Dylan Mertens weggestuurd werd, was het wel 4-0.

Opstelling Jong Volendam: Theo Timmermans, Kelvin Maynard (Ties Evers), Raoul Esseboom (Denzel Prijor), Erik Schouten (Boyd Stevens), Johan Keizer, Rafik el Hamdi, Daniel van Son (Carlos Groen), Dylan Mertens, Henk Veerman (Bert Steltenpool), Liban Abdulahi, Jessey Kuiper

{foto1}

{foto2}