(G)Oud Volendam deel 3: Karim Bridji

• vrijdag, 05 dec 2014

Op 7 december komt (G)Oud Volendam bij elkaar. Om herinneringen op te halen en te praten over het huidige FC Volendam. Natuurlijk zien ze samen de wedstrijd tegen Telstar. Eén van hen is Karim Bridji. Tussen 2002 en 2005 kwam hij 64 keer in actie voor FC Volendam. Hoe kijkt hij terug?

Over zijn mooiste herinneringen hoeft hij niet lang na te denken: “De promotie naar de Eredivisie was geweldig. Vooral dat we met de Heen en Weer over De Dijk gingen”, kijkt de middenvelder terug. Al in zijn eerste seizoen aan De Dijk mocht hij op de Heen en Weer: na een zesde plaats aan het einde van het seizoen 2002-2003 promoveerde FC Volendam op miraculeuze wijze naar de Eredivisie.

Maar ook aan de trainingskampen in Spanje bewaart Bridji, die nog midden in de voetballerij zit, goede herinneringen. De inmiddels 33-jarige speler stond afgelopen seizoen nog onder contract bij Helmond Sport, maar is tegenwoordig vooral op de Toekomst te vinden. Op het Amsterdamse sportcomplex speelt hij zijn wedstrijden met Ajax Zaterdag 1.

De middenvelder is terug bij de club waar hij negen jaar in de jeugdopleiding zat en maakt inmiddels wekelijks zijn opwachting in de Topklasse. Afgelopen week maakte hij tegen ONS Sneek zijn eerste goal in het duel dat in 3-3 eindigde. Daarnaast heeft Bridji bij Ajax ook de mogelijkheid om te kijken of het trainersvak iets voor hem is: “Naast dat ik zelf voetbal, loop ik me bij de C2 van Ajax in de opleiding”, vertelt hij over de combinatie tussen het spelen en het trainerschap.

Hoewel het inmiddels alweer bijna tien jaar geleden is dat Bridji zijn laatste minuten maakte voor FC Volendam, is hij de club nog niet vergeten: “Ieder weekend kijk ik op internet wat mijn oude ploegen hebben gedaan, dus ik kijk ook altijd even wat FC Volendam heeft gedaan.”

Aanstaande zondag bij de wedstrijd FC Volendam – Telstar is Bridji één van de ruim 120 aanwezige oud-spelers en -trainers van FC Volendam. We hopen op een mooie middag!