(G)Oud Volendam deel 5: Ronald Breinburg

• zondag, 07 dec 2014

Op 7 december komt (G)Oud Volendam bij elkaar. Om herinneringen op te halen en te praten over het huidige FC Volendam. Natuurlijk zien ze samen de wedstrijd tegen Telstar. Eén van hen is Ronald Breinburg. Tussen 1999 en 2004 kwam hij 41 keer in actie voor FC Volendam. Hoe kijkt hij terug?

Op de vraag wat zijn mooiste herinneringen bij FC Volendam zijn, is Breinburg meteen duidelijk: “Eigenlijk bestaat mijn hele loopbaan bij de FC alleen maar uit mooie herinneringen. Ik heb er met veel plezier gespeeld vanaf de B-junioren tot en met het eerste.” Maar als hij toch een keuze moet maken? “Dan het laatste seizoen, waarin we Eredivisie speelden.”

Na zijn jaren in Volendam, speelde Breinburg nog voor FC Zwolle en FC Emmen. “En inmiddels speel ik alweer voor mijn vijfde seizoen bij Rijnsburgse Boys in de zaterdag Topklasse”, vertelt de verdediger. Daarnaast is hij werkzaam als chauffeur en gids bij Amsterdam City Taxi.

Net als de meeste andere reünisten volgt Breinburg FC Volendam nog altijd, maar wel met een bijzondere reden: “Raymond Fafiani is een goede vriend van mij en hij speelt in het eerste. Dus ik volg de club zo nu en dan nog wel.”

Zondag kan Breinburg zijn vriend Fafiani weer aan het werk zien, als hij samen met ruim 120 andere reünisten aanwezig is bij FC Volendam – Telstar.