Geslaagde voorbereiding C1 zit erop

• maandag, 22 aug 2011

Aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen kwam gisteren een einde. De mannen van de C1 zijn op 8 augustus jl. begonnen aan de voorbereiding van het seizoen 2011-2012 en hebben daar een behoorlijk aantal trainingen en wedstrijden in gespeeld. Hieronder een korte samenvatting van de gespeelde wedstrijden.

FC Volendam C1-Sparta Rotterdam C1:

Op zaterdag 13 augustus oefende FC Volendam C1 tegen Sparta Rotterdam. De C1 van Sparta Rotterdam is direct tijdens de eerste oefenwedstrijd een pittige tegenstander. Tijdens de eerste helft speelden onze mannen gecontroleerd en kregen zij dan ook een aantal kansjes. Ook Sparta had een aantal mogelijkheden maar onze verdedigers en keeper zorgden ervoor dat de 0 op het scorebord behouden bleef. Tot 2 minuten voor rust, waar Kevin Owusu-Asare een fout in de verdediging van Sparta afstraft door de bal te onderscheppen en binnen het strafschopgebied hard in de verre linkerhoek te schieten, 1-0. Zo gaat de C1 met een kleine voorsprong de rust in.

{foto1}

Na rust vinden een aantal wijzigingen in het team plaats, zoals wissels en positiewisselingen. Tijdens de 2e helft speelde de ploeg onrustig. Sparta dat sterk uit de kleedkamers was gekomen, zorgde voor veel druk op onze achterhoede en middenveld waardoor de mannen moeilijk in hun eigen spel kwamen. Een goed uitgespeelde aanval van Sparta zorgde ervoor dat de rechtsbuiten langs de zijkant het strafschopgebied binnen kwam maar op het moment van schieten werd hij door een Volendammer neergehaald, waarna de scheidsrechter naar de stip wijst. De penalty werd binnen geschoten waardoor de stand 1-1 is. Na de 1-1 kwam er een kleine fase waarin FC Volendam 100% kansen kreeg. Zo werd een perfect opgezette aanval vlakbij het doel niet binnengeschoten en enige tijd later werd een goed, bij de 2e paal neergelegde, vrije trap overgeschoten.

Na deze kansen bleef de C1 onder druk staan en moest de goed keepende Ruben Beemer een aantal keer ingrijpen om een achterstand te voorkomen. Daar waar Sparta de grootste kansen kreeg om de 1-2 te maken, viel de bal 4 minuten voor tijd aan de andere kant. Goed doorgaan van Renne Donkor op de keeper zorgde ervoor dat de Sparta doelman de bal tegen Renne aanschoot waardoor de bal in het doel rolde, 2-1. Dit was tevens de uitslag.

Opstelling FC Volendam C1 - Sparta Rotterdam C1:
Sjoerd Lukas (35’ Ruben Beemer), Nick Binken (53’ Nevin Haagedoorn), Renne Donkor, Gevano End, Mick Nelen, Jaimie Jacobs, Kevin Owusu Asare, Nathan van Kooperen (35’Martijn Wit), Tenzin Tempa (53’Nathan van Kooperen), Puck Postma en Joey Salden (35’ Kees Zwarthoed).

{foto2}

ADO Den Haag C1- FC Volendam C1:

Op de woensdagavond daarna moesten de mannen de reis naar Den Haag maken om daar met een kleine selectie (een aantal jongens waren op vakantie (of net terug) en wij hadden een x aantal blessures) tegen ADO Den Haag C1 aan te treden. Wij kwamen vroeg in de wedstrijd terecht op een 0-1 voorsprong door een doelpunt van Kevin Owusu-Asare. Tot aan de rust kregen wij nog een aantal kansen om de score uit te breiden. 5 min voor de rust werd Gevano End aan de rechterkant door zijn tegenstander neergelegd maar liet de scheidsrechter het spel doorgaan. Een steekbal op de linksbuiten werd gegeven en deze mocht, door het wegvallen van Gevano in deze positie, een vrije doorgang krijgen richting het doel van Ruben Beemer, de ADO speler in de verre hoek de 1-1 binnen.

{foto3}

Na rust begonnen de mannen ijzersterk. ADO werd direct vastgezet en de mannen speelden goed positioneel voetbal. Vanuit een scherpe pass van Joey Salden werd Kevin 1 op 1 voor de keeper van ADO gezet. Na eerst tegen de keeper aangeschoten te hebben, schoot hij in tweede instantie de bal in het doel, 1-2. Na het doelpunt ging de ploeg verder met positioneel voetballen, maar 3 min na het doelpunt ging het mis een pass voorin werd door een middenvelder van ADO onderschept en deze speler gaf een steekbal op de rechtsbuiten. Laatstgenoemde mocht geheel vrij naar het doel van een goed keepende Sjoerd Lukas snellen en schiet de 2-2 binnen. Na dit doelpunt ging ADO beter voetballen en kwamen zij geregeld voor het doel van Sjoerd. ADO wist nog 1x te scoren, wat tevens tot de eindstand leidde, 3-2.

Opstelling ADO Den Haag C1 - FC Volendam C1:
Ruben Beemer (35’ Sjoerd Lukas), Gevano End, Renne Donkor (’60 Sebastiaan van der Linde), Jamie Jacobs, Nick Binken, Nathan van Kooperen, Kees Zwarthoed, Symon Schilder (’35 Martijn Wit), Tenzin Tempa (’10 Kevin Owusu Asare), Puck Postma en Joey Salden.

{foto4}

Toernooi Hollandia:
Afgelopen zondag moesten de mannen aantreden op het toernooi van Hollandia. Een sterk bezet toernooi met ploegen als AFC, Almere City, Alphense Boys FC Zwolle, en Haaglandia. De mannen hebben tijdens dit toernooi een goede prestatie neergezet door 3e in het toernooi te worden. Na afloop van het toernooi een tevreden trainer. Hij heeft bij vlagen goed spel gezien en was trots op de inzet van de spelers tijdens de afgelopen oefenwedstrijden.

Deze week gaan de mannen van de C1 zich opmaken voor de start van de competitie op 3 september. Maar eerst spelen de mannen aankomende zondag een voorwedstrijd van ons 1e elftal tegen Go Ahead Eagles. In deze wedstrijden treden zij aan tegen Almere City C1 voor de beker.

{foto5}

foto's aangeleverd