Goede generale Jeugdplan

• zondag, 22 aug 2010

Met de start van de competitie in zicht is er dit weekend een goede generale gespeeld. Alle bekerwijdstrijden werden zaterdag gewonnen en ook de oefenwedstrijden waren veelbelovend. De B1 speelde als enige elftal gelijk in de oefenwedstrijd thuis tegen FC Groningen (zie verslag hieronder).

De A1 speelde een puike bekerwedstrijd tegen de 1e jaars van Ajax Amsterdam en wonnen de bijzonder lang durende wedstrijd (117 minuten totaal - 49+58) met 2-1. De scheidsrechter nam de zuivere speeltijd zeer nauwkeurig op, net als vorige edities van FC Volendam A1 tegen Ajax. In eerdere edities was dit overigens ook al zo, en zo krijgt arbitrage opeens een andere wending. Voor het verslag van deze wedstrijd <klik hier>.

{foto1}

FC Volendam A1 - Ajax A2 | uitslag 2-1
Locatie: KRAS Stadion (bekerwedstrijd)

ZOB A1 - FC Volendam A2 | uitslag 1-5
Locatie: Z.O.Beemster (bekerwedstrijd)

FC Volendam B1- RVO FC Groningen B1 | uitslag 1-1
Locatie: KRAS Stadion (oefenwedstrijd)

Blauw Wit Amsterdam B1 - FC Volendam B2 | uitslag 0-3
Locatie: Amsterdam, Sportpark Sloten (bekerwedstrijd)

AFC C2 - FC Volendam C1 | uitslag 0-4
Locatie: Amsterdam (bekerwedstrijd)

OSV D1 - FC Volendam D1 | uitslag 0-13
Locatie: Oostzaan (bekerwedstrijd)

Purmerend D1 - FC Volendam D2 | uitslag 1-2
Locatie: Purmerend (bekerwedstrijd)

rkav Volendam E2 - Hollandia E1 | uitslag 5-2
Locatie: RKAV-complex (oefenwedstrijd)

{foto3}

FC Volendam B1 – FC Groningen B1 1-1 (0-0)

Dit was voor beide ploegen de laatste testcase voor de competitie. Omdat veel ploegen bekerwedstrijden moesten spelen was het bijzonder fijn dat FC Groningen bereid was af te reizen vanaf het hoge noorden om een oefenwedstrijd te spelen in ons Kras Stadion. Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd en speelde voornamelijk af op het midden veld maar de bezoekers hadden wel een licht overwicht. FC Groningen wist hier alleen geen kansen uit te creëren en dat was zeker ook de verdienste van onze verdediging die stond als een huis. FC Volendam had het eerste deel nog weinig laten zien maar begon naarmate de tijd verder tikte steeds beter mee te voetballen en Jessey kreeg een goede kans maar mikte de bal voorlangs. Kort daarna werd Bram vrijgespeeld en die had een vrije doordocht naar het doel maar een verdediger belette hem de doorgang en dat betekende de enige gele kaart die in deze sportieve wedstrijd werd toegekend.

{foto2}

De tweede helft gingen beide ploegen met andere bedoelingen het veld in want de opdracht was winnen en daardoor werd de wedstrijd ook meteen een stuk levendiger. FC Volendam kreeg de beste kansen maar het was uiteindelijk FC Groningen dat op voorsprong kwam. Het kwam nu op inzet aan en de inzet van FC Volendam werd beloond toen Jessey aan de rechterkant goed doorzette en Cerezo wel raad wist met deze voorzet en de verdiende gelijkmaker binnenschoot. Beide ploegen gingen voor de winst en kort voor tijd leek Rafik ons naar de overwinning te hebben gebracht. De scheidsrechter wees naar het middel maar de grensrechter had buitenspel geconstateerd en de scheidsrechter keurde het doelpunt alsnog af en floot kort hierna af. Kortom, een nuttige test tegen een goede ploeg die we nog zullen tegenkomen in de competitie en volgende week spelen we de opening van het seizoen tegen PSV.
Floor Heuyerjans

Foto link     Bestel Afdrukken
     Foto's: Rob Lezer

FC Purmerend D1 - FC Volendam D2 (beker)

Een week na het Super D toernooi, moesten we voor de 1e bekerwedstrijd weer naar Purmerend. Op het toernooi hadden we met 3-0 van de Purmerenders gewonnen, dus we waren benieuwd of het weer zo makkelijk zou gaan. Dat was dus niet zo. Purmerend was nu ook compleet ging de strijd vol aan. Beide teams gaven elkaar weining ruimte en er ontstonden veel duels. Ook werd al snel voor de lange bal gekozen en kon er weining gecombineerd worden. Toch lukte het Wessel om een goede voorzet te geven, die door Martijn werd ingetikt. Helaas stond hij net buitenspel en werd het doelpunt afgekeurd. Halverwege de 1e helft viel een Purmerendse lange bal achter onze verdediging, een attente spits van Purmerend was het eerst bij de bal en schoot de bal hoog in het doel (1-0). De D2 stroopte de mouwen nog verder op en drukte Purmerend naar achteren. Max slingerde op rechts langs 2 tegenstanders. De derde blokte de bal voor de voeten van Marco. Die gleed langs zijn tegenstander en kon toen alleen nog maar gevloerd worden door de laatste man. Boy krulde de vrije trap precies in de kruising (1-1). Volendam kon nu goed door gaan en Kevin plaatste vlak voor rust een stift rakelings langs de paal.

{foto4}
Max zet een aanval op aan de zijlijn.

Na de pauze kreeg Volendam het voordeel van de wind kon het wat makkelijker de weg naar voren vinden. Na 5 minuten was het raak. Diepe bal op Martijn en die schoof de bal beheerst langs de keeper (2-1). Purmerend moest nu weer komen, maar dat betekende voor Volendam meer ruimte voorin. Drie glipte Martijn langs de verdediders, maar twee keer stuitte hij op de keeper en 1 keer ging de laatste man aan hem hangen. De toegekende vrije trap zeilde net langs de kruising. Ook kreeg Volendam nog een paar gevaarlijke corners, maar de Purmerendse keeper was niet meer te passeren. Hoewel Purmerend nog een paar keer aanviel, werd het niet echt gevaarlijk. De Volendamverdeding wist niet van wijken.

Jongens, de eerste bekerwedstrijd is gewonnen. In de eerste helft moesten we er echt voor knokken. Dat kwam het voetbal niet ten goede. Af en toe stonden we dicht bij elkaar en was het lastig combineren. Tegen de wind in kwam de lange bal ook niet altijd goed aan. Na de rust ging het beter en lieten we een paar mooie aanvallen zien. Ga donderdag tegen KFC zo door.